Job hunting - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu Job hunting - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu

Job hunting

Door: LirijeHyseni

Blijf op de hoogte en volg Lirije

09 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hej allemaal!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb! Om er geen superlang verhaal van te maken zal ik maar wat hoogtepunten delen van de afgelopen 4!! weken.

We gaan terug naar 13 Juni, waar de dingen voor de 1e lunchtime seminar eindelijk geregeld waren! ’s Avonds gingen ik en Tammy chillen bij Rim, want het was voetbal (hoezo frustrerend?!) en dan kon ik dat kijken en zij konden een film kijken. We hadden Indisch eten besteld maar het viel een beetje tegen! Halverwege het voetbal ben ik maar de film een beetje mee gaan kijken, want het ging niet goed met het voetbal.. Uiteindelijk was het laat en waren de laatste bussen al gegaan dus toen zijn we maar bij Rim blijven crashen.

De volgende ochtend was ik een beetje gestresst want ik moest nog wat dingen aanpassen voor de presentatie die Debbi die middag tijdens de lunchtime seminar moet geven. We gingen bij een tentje ontbijten en daar kon ik ondertussen de presentatie afmaken. Ik was er niet heel tevreden over, maar Debbi was tevreden dus dat was chill:). De eerste sessie ging heel erg goed. Deze sessies zijn bedoeld om meer staff involved the krijgen in Widening Participation activities, zodat we meer studenten van lage SES aan kunnen trekken. Het ging echt supergoed en we kregen goede ideeen teruggekoppeld. We waren erg tevreden!

Die avond zouden we bij mij thuis gaan koken omdat Paul wegwas en ze mn huis nog niet gezien hebben (ligt duidelijk ver uit het centrum:P), maar het werd uiteindelijk toch uit eten. We hadden allemaal een salade en het viel flink tegen. Omdat het orange Wednesday was kon je 50% korting krijgen als je orange had. Wij hadden geen van allen orange (had juist O2 genomen omdat je daar ook veel korting krijgt op dingen) maar uiteindelijk toch 2 codes weten te scoren. Gelukkig was de salade toen maar £5 want hij was niet erg lekker.

Vrijdag weet ik niet meer wat ik heb gedaan:P Is te lang geleden;)! Zaterdag was er een feestje bij Tammy thuis, en we zouden eerst meeten bij Liz. Toen we daar eenmaal waren hebben we lekker gekookt en gingen we aan de wodka. We maakte er een spelletje van (we waren mermaids aan het kijken; best een grappige film) en iedere keer als het meisje iets gelovigs zei moesten we een shotje nemen. Bijna 2 flessen later hadden we geen zin meer om het huis te verlaten en zijn we maar gaan slapen. Ik sliep op de 2persoons bank en heb niet echt goed geslapen! Voornamelijk ook omdat er een jongen ook bleef slapen die echt keihard snurkte! OMG! En rond 5 uur in de ochtend stonden er een aantal dronken jongeren aan de deur. Niet echt geslaagd. Voor ontbijt gingen we naar de Brookhouse, wat blijkbaar echt voor studenten is en vet cheap. Het eten was alleen niet te vreten!
Daarna zijn Ben en Tammy een rondje gaan lopen, terwijl ik en Liz een thaise massage wilde. Het was wel wat duurder dan ik had verwacht, maarja he gewoon doen:P. Ik voelde me na de massage echt super relaxt:D! Was heel fijn. Toen nog maar wat gegeten, bankgehangen bij Liz en toen toch maar richting huis gegaan omdat ik een application af moest ronden.

Ik heb namelijk besloten dat ik hier nog wel even (of langerXD) wil blijven dus ik ben hard op zoek naar banen! Ik heb al op een aantal banen gesolliciteerd, maar het schiet nog niet helemaal op.. Mn begeleider is me heel actief aan het helpen dus dat scheelt ook wel heel veel. En ik kan in mn kamer hier blijven zolang als ik wil, dus dat is mooi. Nu alleen die baan nog! Ik wil wel in augustus nog even terugkomen in NL maar het hangt er dus allemaal van af of ik iets kan vinden en per wanneer. Ik hou jullie op de hoogte!

De week erna was niet heel bijzonder. Maandag heb ik wel met een aantal meiden van mn stage gegeten bij Leaf omdat het Nicole’s verjaardag was. Het was super gezellig! Daarna ben ik nog even bij Rim langsgegaan want die woont er praktisch naast. Dinsdag begon mn 1e studie dag van de appetite study. Ik moest op de uni ontbijten, lunchen en avondeten eten en dan kreeg ik daarna een snackbox mee voor de rest van de avond. Mijn ontbijt was een smoothie, een glas water en een bagel met creamcheese. Ik moet alles opeten. Daarna zat ik zo vol dat ik er misselijk van werd:S Tegen de tijd dat ik moest lunchen (4 uur later!) had ik nog steeds geen trek. Maar mn lunch was pizza en ik mocht zoveel eten als ik wilde. Dat kon ik natuurlijk niet laten liggen! De studie was in Rim en Tammy’s gebouw dus werkte van daar. Het avondeten was een pie met vlees en aardappelpurree en erwten. Ik dacht dat het heel vies zou zijn, maar het was echt lekker:) Iig niet mass produced!

De andere dagen heb ik voornamelijk aan mn verslag gewerkt en het schiet al aardig op! Vrijdag was ik een beetje op tijd naar huis gegaan en toen belde Rim of ik langs wilde komen om te koken en een filmpje te kijken. Ik was op zich best moe, maar ben toch maar gegaan. Lekker gezond gekookt en we besloten pride and prejudice de mini-serie te kijken (die ik natuurlijk meegenomen had uit NL!). We hebben 4 afleveringen gekeken en zijn toen maar gaan slapen.

Ik bleef logeren omdat we de volgende dag zouden gaan shoppen. De vorige keer dat Rim was gaan shoppen met Tammy was het blijkbaar een drama omdat ze veel paste maar niks kocht. Ik dacht nog bij mezelf, dit kan nog leuk gaan worden! Maar het viel reuze mee. Ze heeft veel gepast maar ook veel gekocht! Ikzelf had niet heel veel gekocht. Een vest (voor £2!! en hij is super chill en ook wel een beetje chique), een shirt met lange mouwen (want het ziet er niet naar uit dat het hier nog zomer gaat worden!) en nog wat shirtjes bij de primark. Na een lange dag zijn we nog even p&p gaan kijken en toen moest ik alweer weg, want had om 7:30pm bij Debbi afgesproken voor supper club.

Supper club is een besloten group waar iedere keer iemand anders kookt. Het is een 3-gangen menu en vaak hebben ze ook een thema. De laatste keer was de supper club bij the bubble room met steak night. Ik had wel een beetje hoofdpijn en tig pillen genomen, maar het was nog niet echt beter. Dus toch maar een glaasje wijn genomen en het ging een stuk beter! Dit keer kookten Lewis en Calum en het thema was Jamaican. Jamie en Keri hadden een bannoffee pie gemaakt. Het eten was echt superlekker! Het voorgerecht, weet nog wel hoe het smaakte etc, maar geen idee hoe het heette. Het was een pittig (leek op aardappelkoekje) iets met een salade erbij en je moest het samen eten. Was echt superlekker en het hoofdgerecht was kip met rijst gekookt in cocos melk met bonen, garnalen ernaast en nog iets waarvan ik ook niet echt weet wat het was, maar ik vermoed dat het erg veel vet was! Het was erg gezellig en rond een uurtje of 1 toch maar weer de taxi naar huis gepakt.

Zondag ging het shopping avontuur verder. Verder heb ik ook nog gewerkt aan wat applications. Ik had gesolliciteerd voor een teaching assistant positie, maar ben het niet geworden:(:( Van een aantal anderen heb ik nog niks gehoord..

Maandag begon ik thuis te werken, want was een aantal mails aan het versturen en toen ging ik maar verder. Was wel van plan om na de lunch naar de uni te gaan omdat ik sowieso om 5 uur afgesproken had om Jessie’s verjaardag te vieren, ook bij Leaf. Tammy belde voor de lunch of ik mee wilde lunchen. Lekker wat gehaald en het buiten gegeten omdat het weer eindelijk best lekker was:). Ik ben gelijk daar gebleven om te werken. Julia is namelijk weg en nu kan ik af en toe ik haar kantoor werken. Hoef ik niet de hele tijd de halve campus over te lopen.
Dit keer waren er wat meer meiden bij dan de week ervoor, en nu was het ook weer erg gezellig. Lekker gegeten, een drankje gedaan en toen naar huis. Ik mocht niet drinken omdat het de dag erna dag 2 van mn studie was. Weer precies hetzelfde gegeten als de keer ervoor, alleen was mn ontbijt dit keer een stuk minder vullend! Gelukkig maar want het was de keer ervoor niet echt een fijn gevoel! ’s Avonds moest ik mn application voor die teaching assistant positie afronden. Verder heb ik ook nog even een tijdje met mn mams geskypt:).

Woensdag was het tijd voor de 2e seminar. Helaas was het een stuk minder dan de eerste keer. Mensen die bleven een beetje hangen in bepaalde dingen waardoor het een stuk minder waardevol voor ons was. Nouja nog 1 te gaan! Wat ik ’s avonds heb gedaan? Geen idee! Ondertussen ging mn verslag schrijven vrolijk verder.

Donderdag was ik door Debbi uitgenodigd om bij Tapas Tapas te eten met de skeptics een group die waar avonden hebben waar ze bepaalde onderwerpen bespreken etc. Ik was eerst wel van plan om te gaan, maar besloot om uiteindelijk niet te gaan. Ik zou Debbi rond 10 uur meeten in the lodge waar Keri zou zingen. Ik had allemaal dingen voor een salade gemaakt en toen lekker gezond gegeten. Ik was een beetje heen en weer aan het smsen met Tammy omdat het Richards laatste avond in Liverpool was en of ik ook wilde komen. Ik besloot om eventjes te gaan omdat ik Debbi later zou meeten. Maar toen bleek dat Keri niet meer op hoefde te treden. Dus ik ben alsnog naar Tammy gegaan en even buiten bij hun huis gehangen. Toen toch maar naar een pub in de buurt gegaan. Iedereen was flink aan het drinken en aan het einde nog een laatste liedje. Ik was al veel later op dan ik gepland had! En ik leefde op een salade wat op zich ook niet echt slim was met alle alcohol.

Iedereen besloot om weer terug te gaan naar the bridge club (Tammys huis met alle huisgenoten) dus ik dacht achja waarom niet. Onderweg nog gestopt bij de asda (supermarkt) die dus wel echt 24h per dag open is! Ik dacht altijd dat de grote supermarkt bij mij in de buurt 24h per dag open was maar bleek dus tot 0:00. Ik zag altijd voor me hoe half dronken mensen naar de winkel gingen om wat te eten en nog meer drinken te halen, en dit keer was ik er zelf bij:P Het lijkt mij iig niet echt heel fijn om dan te moeten werken, maar het was wel heel grappig;)
Daarna hebben ze nog een vuurtje gemaakt en lekker gechilld. Maar omdat ze allemaal uit het huis moeten omdat het contract maar voor een jaar was, was het hele huis half opgeruimd en bijna alles was eruit. Natuurlijk moesten ze meer op het vuur gooien dan hout, dus de stank was niet te harden! Verbrand plastic etc. Inmiddels was het half 4 in de ochtend en het was toch wel tijd om naar huis te gaan. Alleen zeiden ze dat ik in ..?? oude kamer kon slapen omdat hij toch weg was. Was op zich wel chiller dan eerst nog naar huis te gaan (echt??). Big mistake! 2 huisgenoten en een aanhanger die waren blijkbaar nog op en die zaten in de gang te zuipen met de radio aan en mee te zingen etc. Ik kon voor geen meter slapen! Gelukkig was ik niet de enige want hoorde achteraf dat Tammy dus ook geen oog dicht had gedaan! Om 7 uur besloot ik dat het tijd was om te gaan. Kon het niet meer aanhoren en was echt moe en had vette honger. Ik om 7 uur maar naar huis gelopen, ontbeten poging tot werken (wel vanuit thuis!) maar het werkte allemaal niet. Dus ik maar even een tukkie gaan doen.

Dat was ook weer verkeerd gedacht:S Er moet wat werk aan het huis gebeuren en blijkbaar kwamen ze de steiger bouwen rond de tijd dat ik mn bedje in ging. Die mensen praatte echt vet hard en ik kon weer geen oog dichtdoen. Hoezo gefrustreerd?! Tegen 6en maar richting Lizs huis gegaan waar Tammy en Ben ook waren. Tammy had nachos gemaakt, super lekker! Ik en Tammy hadden met Debbi afgesproken bij cafe tabac om een drankje te doen omdat Tammy (en Liz) zondag op vakantie gingen. Het verbaasde me hoe niet moe ik was. En weer aan de wijn en cocktails. Debbi ging rond een uurtje of 10 naar huis omdat ze wel naar Lark Lane was geweest donderdag en blijkbaar ook een zware avond had gehad:P Tammy, Ben en ik zijn nog even een drankje gaan doen in het centrum, maar ik wilde wel de laatste bus hebben, vond het wel weer even mooi geweest!

Zaterdag lekker uitgeslapen, gewandeld en tegen 4 uur naar Liz gegaan. Haar flat moest helemaal leeg omdat ze na haar vakantie een ander appartement heeft. Het was nog best een troepje toen ik daar aankwam. Alleen Tammy was er want Ben en Liz waren naar de winkel om wat dingen te halen. Ik zei tegen Tammy dat ik echt wat moest eten dus dat ik snel terug was. Toen ik beneden aankwam kwam ik de rest tegen. Ik zei tegen Liz dat ik het niet aankom (de troep) en dat ik er maar weer vandoor ging. Ze dacht Oh no! Want ze kon wel wat hulp gebruiken. Ze wilde me al helemaal ompraten toen ik zei dat ik een grapje maakte en alleen wat te eten ging halen. Lekker frietjes met een visburger gehaald! Heb alleen wel gemerkt dat mn maag de afgelopen tijd gekrompen is, kon het niet eens allemaal opeten:O! Na de grote opruiming nog wat gechilld en tegen 1am zijn we maar naar huis gegaan en hebben we hun een goede reis gewenst!
Wel jammer, voor een maand! Zij komen terug als mijn stage bijna eindigd. Maar ik wil hier toch blijven dus zie ze ws er na ook nog wel:)!

Zondag was ik echt heel lui. Ik heb bijna niks uitgevoerd! Maarja mocht ook wel na al het drinken en slaap tekort..

Maandag weer vol goede moed aan mn stage! Ik weet alleen niet wat het was, mn concentratie was heel erg ver te zoeken! Vooral omdat ik nog wat artikelen moet lezen en verwerken en dat werkt dan dus echt niet.

Dinsdag was onze laatste lunchtime seminar en die ging weer net zo goed als de eerste! Mensen waren heel erg enthousiast en wilde graag meehelpen in activiteiten:D! We hadden alleen wel wat probleempjes met de catering. Ze hadden geen koffie en thee gebracht en ook geen dairy free lunch. Aangezien Debbi er nog niet was was het mijn taak om dit te regelen. Nadat ik ze gebeld had (niemand was aanwezig om de telefoon op te nemen) heb ik een aantal berichten achtergelaten. Halverwege de meeting kwamen ze het toch nog brengen.

Nu was het mijn taak om een database te maken met alle mensen die waren gekomen of interesse hadden in WP zodat als we iemand nodig hebben voor een lecture dat we dan een aantal mensen kunnen benaderen. ’s Avonds had ik met Rim afgesproken en we gingen uit eten bij een Marokkaans restaurant. Ik had een tajine en het was echt superveel! Heb een deel moeten laten staan. Was wel superlekker! Daarna nog even bij Rim gechilld en haar sleutels gekregen omdat zij Woensdagavond naar Londen ging om Donderdag naar Libanon te gaan. Haar zus gaat trouwen en ze geven een groot feest in Libanon omdat ze daar vandaan komen en hun ouders daar nog wonen. Haar zus trouwt met een Fransman. Dus een klein groepje van zijn kant komen ook die kant op. Nu heb ik een plekkie in het centrum voor als ik wil crashen:) Alhoewel het aan een hele drukke uitgaansstraat ligt dus goed slapen doe je daar ook niet.

Woensdag zou ik met Rim gaan lunchen en we hebben bij een noodle place gegeten. Het was echt superveel! We hadden beide het medium bakje, maar het was duidelijk dat we de kleine hadden moeten nemen. Het was wel lekker maar niet heel bijzonder. Daarna zijn we nog even door het centrum gelopen omdat Rim nog wat spullen moest hebben en daarna zouden we bij haar thuis gaan werken. Ik heb alleen niet heel veel gedaan omdat ik een migraine aanval had:S Dus uiteindelijk maar een tijdje gelegen. Tegen 7 uur moest ze weg om haar trein te halen. Dus ik toch maar de bus gepakt en hopende dat ik het zou overleven! Het was echt superdruk en voelde me echt heel slecht!

Eenmaal thuis heb ik nog meer pijnstillers genomen, wat gegeten en een bad genomen. Het nam wel iets af, maar alsnog niet echt veel. En het ergste was dat ik een application moest doen die de volgende ochtend voor 10am af moest zijn. Dus ik toch maar geprobeerd om het af te ronden. Ik hoop dat het wat wordt! Alhoewel wel een eis moest zijn dat je aan die uni gestudeerd moest hebben en dit jaar afgestudeerd moest zijn, maar ik dacht uhm ik heb ten minste ervaring met alle activiteiten die moeten gebeuren en dat heeft de rest dan weer niet. Even afwachten of dat nog wat gaat worden.

Donderdag hadden we weer een WP leads meeting en heeft iedereen elkaar geupdate en wat er gedaan moet worden voor de volgende meeting (die in September is). We hebben wel besloten om nog met zn allen uit eten te gaan omdat ik na begin augustus er niet meer bij zal zijn.
Vrijdag ging ik met mn begeleider naar de film ‘moonrise kingdom’. Het was een arthouse film in the Fact waar ik nog nooit geweest was. We wilde eerst naar een andere film, maar die draaide niet. Tegelijkertijd ging Jamie met Zac naar de spiderman film. Na afloop hebben we de jongens verzameld en zijn we wat gaan eten bij Leaf.

Zaterdag was mn plan om een beetje bijtijds op te staan en naar het centrum te gaan omdat ik nog een aantal dingen moest halen. Het werd wat later dan ik wilde, maar goed. Ik ging naar buiten in een vest, jas en gewapend met mn plu omdat het de afgelopen dagen alleen maar geregend heeft! Het was alleen echt een super warme dag! Je kon makkelijk in een tanktop over straat! Na alles ingeslagen te hebben, lekker richting huis gegaan.

Ik zou Debbi om kwart voor 9 in de trein ontmoeten om naar the Arkles te gaan. Een pub in Anfield (niet heel veilig; af en toe worden er schoten gelost tussen een aantal groepen en gaat voornamelijk over drugs) waar ik 1 keer eerder ben geweest. Het is heel apart, want er wonen best veel ‘oudere’ mensen die het heel erg naar hun zin hebben en dan de andere laag is met allemaal arme mensen die de verkeerde kant opgaan. Ik heb Pierce weer gezien en er waren nu ook wat andere mensen die Debbi kent (allemaal oud:P Denk 55+, sommige nog ouder). Het was echt super gezellig! Had ik opzich niet verwacht met deze leeftijdsgroep. We hebben echt een superleuke avond gehad en tegen 1am toch maar een taxi gebeld want iedereen ging er weer vandoor.

Ohja en een rondje geven is echt superlastig! Niemand laat je betalen en je hebt voor je het weet tig drankjes om je heen staan! Gelukkig was het allemaal wel wat goedkoper:P! Ik voelde me alleen niet echt denderend toen ik thuis kwam en in mn bedje lag te draaien! Uiteindelijk wel in slaap gevallen. Was alleen gesloopt in de ochtend. Kon echt niet opstaan! Tegen half 2 (denk ik) geskypt met mn zus, nick, diellza en mn ouders. Daarna ben ik toch nog even een uurtje blijven liggen voordat ik eruit kwam. Ik had gepland om brownies te maken en daar hield het wel bij op. Dus lekker gebakken en gechilld de rest van de dag. ’s Avonds was ik ook erg moe dus weer een beetje bijtijds naar bed!

Gisteravond is er een nieuwe huurder gekomen (heb hem nog niet gezien). Is volgens mij ook een prof en hij zal hier om de week 4 nachten slapen. Valt dus nog wel mee:P Ben benieuwd hoe hij is.
Vandaag moet ik weet even een application afronden. Ik zoek op alle mogelijke dingen en apply gewoon. Het kan zeker geen kwaad, heb ik weer meer ervaring met solliciteren en kan het altijd nog afslaan als ik het echt niet wil. En als ik niet snel iets vind, kan ik altijd nog even een bejaardenhuis opzoeken tot ik wat vind;)!

Het is alleen allemaal nog zo onzeker omdat ik niet weet of ik snel wat zal vinden of niet en ook nog naar NL wil komen, maar heb dus geen idee wanneer dat gaat gebeuren en wanneer ik weet terug zal komen in Liverpool. De tijd vliegt voorbij! Heb nog maar minder dan een maand! We zullen zien wat de toekomst brengt!

Liefs!

  • 10 Juli 2012 - 11:35

    Marit:

    wow.. wat een verhaal weer..! je verveelt je volgens mij geen moment! Helemaal super dat je zo geniet van je buitenland-stage ;) Nu maar hopen dat je die tijd nog evetjes kunt verlengen!

    liefs
    Marit
    ps mn vlucht is goed gegaan en mn jetlag ben ik ook alweer overheen :)

  • 10 Juli 2012 - 14:35

    Rose:

    Pfft, wat een verhaal weer he! Ik krijg in ieder geval inmiddels de melding als je een nieuwe heb geplaatst, dus kan het nu mooi bij houden ;-).
    Super stoer dat je daar allemaal applications de deur uit doet, ben benieuwd! Spannend.
    Wel echt gedurfd dat je dat gewoon in de planning hebt staan.

    Geniet van alles,

    xx!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Lirije

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 1537
Totaal aantal bezoekers 18364

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 22 Mei 2017

Cameroon field trip

23 Maart 2012 - 03 Augustus 2012

Stage in Liverpool

Landen bezocht: