Cycling, relaxing and space rave! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu Cycling, relaxing and space rave! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu

Cycling, relaxing and space rave!

Door: LirijeHyseni

Blijf op de hoogte en volg Lirije

09 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Heej allemaal!

Vorige week is het me een beetje ontgaan om een verhaal te schrijven. Ik zal proberen om het een beetje kort te houden;)

2 weken geleden was een beetje een relax en uitrust weekje wat ik zeker even nodig had! Maandag heb ik naast mn stage niet echt veel gedaan, lekker gezond gekookt en een filmpje gekeken. Af en toe is het toch wel fijn om even alleen te zijn en te relaxen!

Dinsdagochtend moest ik mn fiets bij de fietsenmaker ophalen. Ik was er met de trein heengegaan omdat dat het makkelijkst was, anders was het zeker 45 min lopen, en daar had ik op zich niet heel veel behoefte aan.. Ik wist soort van dat ik langs het water kon fietsen (wat een stuk fijner was, aangezien ik anders via Aigburth Road moest fietsen wat een hele grote drukke weg is waar de auto’s niet op de fietsers letten). Ik wist alleen niet meer precies hoe ik daar moest komen, maar gelukkig kon ik het allemaal in 1 keer vinden. Ik zou naar mn begeleider gaan en dan zouden we samen fietsen zodat ik meteen wist wat de beste route was naar mn stage. Omdat het op de grote wegen best gevaarlijk is voor fietsers is het grotendeels door parken fietsen. Er zijn alleen wel 2 grote knelpunten. De eerste is na park nr 1: je staat voor het stoplicht met alle auto’s. Jij moet rechtdoor en de meeste moeten naar links.. Dat kan nog voor problemen zorgen! Maar ik ga altijd voor alle auto’s staan (zien ze me tenminste;)), steek mn hand uit en fietsen maarXD Ik heb op dat punt nog geen problemen meegemaakt.

Een groter probleem is de rotonde! Je moet samen met de auto’s op de weg fietsen, maar er zijn 2 banen op de rotonde. Heen moet ik ¾ met de rotonde mee en terug gelukkig maar ¼. Alsnog, in de ochtend is het erg druk! Mn begeleider zei de eerste keer, als je niet durft dan moet je gewoon afstappen en als voetganger oversteken (natuurlijk wel wachten tot je voorrang krijgt, want hier stoppen ze niet zomaar!). Toen ik de eerste keer alleen ging (woensdagochtend) dacht ik eerst, mm miss is het beter als ik afstap. Maar toen dacht ik, ik fiets mn hele leven al! Ik ga het gewoon proberen. Het begin is heel lastig want er zijn heel veel auto’s dus je moet echt een goed gaatje vinden om je ertussen te proppen, en als je eenmaal op de rotonde zit, je hand uitsteken en hopen dat ze je niet aanrijdenXD! Gelukkig is het iedere keer goed gegaan:)

Toen we eindelijk bij de uni aankwamen ging ik met mn begeleider mee naar haar gebouw aangezien het de wekelijkse koffie morgen was. Ik vergeet het iedere keer omdat ik dan druk bezig ben en in een ander gebouw zit. Maar dit keer was ik er:) We kwamen best laat aan, en bijna iedereen ging weer aan het werk. Ik heb nog even met wat meiden bijgekletst en ik zou ’s avonds met Elisa (van mn stage) en nog wat mensen uit eten gaan en naar Jazz night in studio 2 gaan. Ik kende eigenlijk niemand behalve Elisa, maar het was heel erg gezellig! We hebben Indiaas gegeten en ik heb eigenlijk alles wel geproefd omdat we alles rond lieten gaan. Daarna gingen we naar de Jazz night. Ik dacht hmm, ik weet niet hoe leuk ik dit ga vinden, maar laat ik maar gewoon gaan;) Uiteindelijk was het nog best leuk. Er stonden allemaal relaxte banken en stoelen en er was live Jazz muziek. Na 1,5 uur besloot ik toch maar naar huis te gaan want ik was best moe.

Woensdag was een niet zo’n goede dag. Ik begon vroeg zodat ik vroeger wegkon. Alleen halverwege de middag voelde ik me niet zo goed. Ik had zo’n erge buikpijn dat ik bijna flauwviel! Uiteindelijk nog maar wat vroeger naar huis gegaan omdat het echt niet meer ging. Na een paar niet zo fijne uurtjes ging het weer wat beter en toen heb ik toch maar wat gezonds gemaakt om te eten. Mn huisgenoot was ook in de keuken dus hebben we gezellig samen gegeten en wat gechilld. Daarna ben ik lekker in bad gegaan en vroeg gaan slapen!

Donderdagochtend voelde ik me een stuk beter. Ik weer lekker met mn fiets op pad gegaan en ik zou in de middag een meeting met mn begeleider hebben. Toen ik eenmaal op mn stage was werd ik weer niet helemaal lekker. Ik had het warm/koud/warm koud. Ik voelde me best beroerd, maar ik wilde niet weggaan voor de meeting. Uiteindelijk volgehouden en toen ik bij mn begeleider was zei ze ooh nee, we kunnen de meeting ook een andere keer hebben, maar ik dacht ik ben er nu toch dus dan kan het net zo goed nu. Dat was een beetje verkeerd gedachtXD Mn hersenen werkte echt niet mee en op een gegeven moment was ik aan het typen en ik kon gewoon niet meer bedenken hoe ik een woord moest spellen.. Ik had het op dat moment ook echt bloedheet en had het gevoel alsof mn gezicht zou ontploffen van de hitte! Toen ben ik toch maar naar huis gegaan, paracetemol genomen en een paar uur geslapen.

’s Avonds had ik met Tammy afgesproken om naar The Lodge te gaan omdat Keri (Debbi’s dochter) zou zingen. Eerst dacht ik nee ik ga niet want voel me echt niet lekker. Maar na die paar uurtjes slaap voelde ik me weer een stuk beter. Ik besloot om gewoon te gaan (het was 10 min lopen) dus ik kon altijd weer naar huis gaan als ik wilde. Het was heel erg gezellig, er waren ook nog wat vrienden van Debbi bij. Keri kan echt goed zingen en ik was blij ik dat was gegaan! Op een gegeven moment zei mn begeleider dat ze zin had om te dansen. Ik en Tammy hadden zoiets van nee geen zin! En verder was niemand aan het dansen etc, maar het was zoo grappig. We hebben ons kapot gelachen. Maar toen sleurde ze ons allemaal mee om te dansen. Nouja even dan:P Ik kan me echt niet voorstellen dat ik in Wageningen uit zou gaan met mn begeleider en dat ze helemaal los zouden gaan:P Het is weer eens wat anders en ik vond het best leuk:P

Vrijdag heb ik voornamelijk literatuur gezocht. Ik was nog niet echt begonnen aan mn literatuuronderzoek omdat ik eerst allemaal andere dingen moest doen, maar nu was het er toch echt tijd voor! Wel saai, 7 uur lang artikelen zoeken! ’s Avonds had ik met Tammy en Liz afgesproken om te koken en een filmpje te kijken. Er zouden nog 2 andere jongens komen die ik wel eerder had ontmoet maar verder ook niet. Ik, Tammy en Ben zouden naar de supermarkt lopen en dan zou Liz ons daar ontmoeten en ophalen met de auto. Tammy zou burritos maken en een salade. Het was echt supergezellig tijdens het eten! We hebben ons echt kapot gelachen. Daarna gingen Ben en Liz aan de drank, maar ik had niet echt behoefte om te drinken en Tammy ook niet. Alsnog, toen de andere jongen kwam dacht hij dat we allemaal stomdronken waren omdat we zo melig waren. Hij dacht dat we uit zouden gaan, maar de rest had niet echt zin om uit te gaan. Uiteindelijk hebben we geen film meer gekeken maar lekker gechilld. Toen maar weer met de taxi naar huis:)

Het weekend heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan. Lekker veel geslapen en bijgekomen. Ik wilde mn crumble maken, maar ik kon nergens vanille suiker vinden! Ik dacht echt OMG hoe kunnen ze hier bakken zonder vanille suiker! Maar uiteindelijk na 10 winkels af te zijn gegaan heb ik het gevonden:D Dit was wel maandag pas, dus ik heb mn crumble nog niet gemaakt omdat aankomende week een stuk drukker is dan vorige week!

Afgelopen week had ik op zich nog niet heel veel staan maar het werd heel snel heel druk. Op mn stage is het nog steeds literatuur zoeken en lezen wat op zich niet heel spannend is. Maandagavond was ik even naar de grote supermarkt gegaan omdat ik even behoefte had aan wat frisse lucht. Toen ik terugkwam zat mn huisgenoot ook in de keuken en ze had me blijkbaar gesmst, maar ik had het helemaal niet gezien. Ik kon met haar mee-eten, maar aangezien ik zelf al allemaal dingen had gekocht hebben we apart gekookt, maar wel samen gegeten. Halverwege kwam Paul’s (huisbaas) vader binnen. Hij was in de tuin aan het werken en het gras aan het maaien etc. Ik had hem verder nog niet ontmoet maar ik had wel gehoord dat hij bijna 90 werd! En nog steeds zo actief. Toen zei hij dat er iets op tv kwam over de giants, dus wij in de keuken gebleven (want ik heb nog geen tv in de woonkamer). Toen ging Paul ook koken en toen zaten we met zn 4en aan tafel the voice the kijken. Was best grappig! (dat andere programma begon pas om 9 uur) Had niet verwacht dat de avond zo zou gaan, maar het was een prima avond.

Dinsdag hadden we een meeting over de admissions. Eerst zou mn begeleider er niet bij kunnen zijn maar ze had wat dingen verplaatst en kon uiteindelijk wel. Ook had ik Tammy even gemaild omdat het ook nog wel interessant voor haar kon zijn. Mn begeleider had gezegd dat er broodjes zouden zijn en dan we maar een beetje vroeg moesten gaan. Toen we daar aankwamen waren er helemaal geen broodjes! Alleen wat pastry dingetjes. Ik had best honger en mn begeleider ook, dus is ze even snel naar de broodjeszaak aan de andere kant van de straat gegaan. Ik had het idee dat de meeting niet heel erg goed voorbereid was, want het was een beetje choatisch. En vanaf bijna het begin schreef mn begeleider op mn blaadje ‘sorry! Ik denk dat dit heel saai gaat worden’. Ai, en ze had gelijk. Ik had helemaal niks aan de informatie die op ons afgevuurd werd! Uiteindelijk kwam Tammy ook nog (iets later want ze had nog een andere meeting). Ze was blijkbaar de verkeerde meeting ingelopen, want er waren er 2 over admissions. Geniaal. Halverwege ging mn begeleider weg om naar de andere meeting te gaan. Ik en Tammy bleven achter. Eerst dachten we we gaan, maar toen begon hij weer en konden we niet zomaar weglopen. Het was zooo saai! Maar we hebben nog wel een beetje lol gehad dus dat scheelde weer:)

Daarna zijn we even naar mijn werkplek gegaan om wat spullen te dumpen en daarna zou ik vast met Tammy meegaan omdat we bij haar gebouw hadden afgesproken om boodschappen te doen en dan een film te kijken bij Liz. Uiteindelijk werd het de film drive. Het was op zich wel een okee film, totdat de vieze scenes kwamen met mensen die neergeschoten of gestoken werden en dat je de hersenen zag vliegen. Na de film nog even gechilld en toen maar weer een taxi naar huis genomen.

Woensdag zouden we eerst naar de film gaan, maar het werd anders wel een hele drukke week dat we besloten om dat van het weekend te gaan doen. Ik was wel blij met mn vrije avondje. Lekker koken, chillen en een boek lezen.

Donderdag hadden ik, Tammy en mn beleider een symposium in Manchester. Het begon om 2 uur, dus om half 1 maar de trein gepakt zodat we genoeg tijd hadden om het te vinden etc. Omdat we een kaartje van google.maps hadden ging het een beetje misXD Niet alles stond erop en we moesten een straat helemaal uitlopen. Alleen gingen we de verkeerde kant op. Gelukkig hadden we het vrij snel door. Het was best grappig allemaal. Uiteindelijk de goede weg gevonden en op tijd aangekomen. We hadden lunch meegenomen en in de trein gegeten, maar toen we daar aankwamen hadden ze allemaal lekkere chocolaatjes en koekjes. Onze tafel lag na de meeting een beetje vol met papiertjesXD Het symposium was best interessant en heb er iig wat van geleerd (in tegenstelling tot de meeting dinsdag!). Toen was het tijd om weer terug te gaan, en we zouden Julia en Liz ontmoeten in het centrum om even te shoppen voor een outfit voor de space rave vrijdag die gehouden werd bij Tammy thuis. Het ging niet helemaal zoals gepland en we hadden niet heel veel tijd want we wilde ook nog uit eten en we zouden mn begeleider in een restaurant ontmoeten. Dus geen outfit voor mij nog! Mn begeleider heeft een taste card en dan betaal je £30 voor een jaar en dan kan je in best veel restaurants voor 50% goedkoper eten. Rim kwam gelukkig ook nog (want we dachten dat ze niet meer wilde komen omdat wij al in een taxi zaten). Het was erg gezellig en we sloten af met een lekker toetje!

Vrijdag besloot ik om vanuit thuis te werken zodat ik tussendoor even naar het centrum kon om voor een outfit te kijken. Het duurde best lang voordat ik vond wat ik wilde (wilde eerst wat anders doen maar kon niks vinden:() Dus toen dacht ik laat ik maar als de zon gaan. Fel gele kleren! Daarna had ik maar een pizza gehaald want had niet echt behoefte om te koken omdat ik een beetje hoofdpijn had. Daarna maar even een paar uur gelegen tot het feest begon. Ik was nog nooit bij Tammy thuis geweest, maar dacht het is niet heel ver laat ik maar gaan lopen. Ik had even op de kaart gekeken en dacht oh dit is niet zo moeilijk! Alleen toen ik bij het punt aankwam om naar links te gaan klopte de straatnaam niet:S Ik dacht nouja dan maar rechtdoor en dan kijk ik wel verder. Toen een beetje rondgewandeld (was niet heel fijn want het was vrij donker en sommige straten hebben niet echt goede verlichting). Ik toch maar even aan iemand gevraagd, en toen bleek dat de eerste ingeving wel goed was en dat ik toch naar links had gemoeten. Great! Nouja even een avondwandeling gemaakt;)

Het huis was heel vet versierd! Er waren een aantal plekken open voor publiek. Bijna iedereen was verkleed en het was echt supergaaf! In het begin wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten bij een space rave, maar uiteindelijk viel het allemaal mee en heb ik echt een hele leuke avond gehad:)! Julia en haar vriendin gingen rond 4-half 5 weg dus ik maar een beetje met andere mensen rondgehangen. Op een gegeven moment dacht ik waar is Tammy! Dus ik op mn tel kijken, bleek dat ze al was gaan slapen. Mn spullen lagen nog wel in haar kamer dus ik die maar even opgehaald. Ik vond dat het toen ook wel tijd was om naar huis te gaan. Het was inmiddels half 6 en het was al licht. Ik dacht laat ik maar even een gaan lopen om een beetje nuchter te worden. Gelukkig heelhuids thuisgekomen;)

Het slapen ging wat minder want lag te tollen in mn bed. Na tig keer wakker worden met hoofdpijn etc stond ik uiteindelijk om 3 uur op om even lekker een warm bad te nemen. We zouden ’s avonds naar de bios gaan maar uiteindelijk werd het toch zondag. Ik vond het allemaal prima. Uiteindelijk ben ik met mn huisgenoot uit eten gegaan. Ik had echt even wat vet eten nodig!

Zondag heb ik weer lekker uitgeslapen en ben ik lekker een aantal uur gaan wandelen. Heerlijk! ’ s Avonds naar de bios geweest. Maandag hadden we vrij; bank holiday. Helaas was het weer heel slecht want ik wilde eigenlijk wel wat doen. Dus maar een beetje thuis gehangen en afscheid genomen van mn huisgenoot omdat die weer teruggaat naar Afrika voor haar PhD. Julia belde me in de middag dat ze was gaan fietsen en dat ze nu bij Lark lane was en of ik wat wilde gaan drinken. Dat kon ik niet laten liggen. Was ik er toch nog even uit. Even lekker thee gedronken met een gebakje erbij. Daarna weer naar huis gegaan. Ik had niet echt zin om te koken omdat Paul allemaal gasten in de keuken had. Dus maar iets slechts gehaald en een film gekeken. Ik besloot dat gister de dag was dat ik in een goed ritme moest komen. Ik heb zoveel geslapen de afgelopen dagen dat mn ritme een beetje verstoord was. Niet dat dat erg was want mn ritme was sowieso al niet zo denderend.

Vanmorgen om 10 over half 8 de deur uitgegaan. Dacht lekker om 8 uur beginnen. Het verkeer was ook een stuk minder! Alleen toen ik op kantoor aankwam werkte mn pasje nog steeds niet en kon ik niet naar binnenXD Er was verder niemand (ik hoopte dat de admin mensen er al waren) maar helaas. Gelukkig kwam na 5 min iemand die ook de afdeling op moest. Jeej! Kon ik toch nog vroeg beginnen. Zag al voor me dat iedereen pas om 9 uur kwam en dat ik hier dan een uur voor niks zat! Vandaag ben ik maar gewoon om 9 uur begonnen. Ik ben er sowieso tot 5 want daarna gaan ik wat drinken met een aantal meiden van de afdeling.

Ik ben gisteren eindelijk begonnen aan het schrijven van mn report. Ik moet zeggen dat ik dat toch leuker vind dan 7 uur artikelen lezen!

Liefs Lirije

P.s. de foto’s van de space rave zijn te vinden op facebook;)!


  • 09 Mei 2012 - 10:08

    Marit:

    wow jij hebt het maar druk zeg! Het is maar goed dat je alle eet-gelegenheden al lekker uitprobeert, kunnen we als we langskomen naar jouw favorieten :) Ik heb er zin in! Je gele outfit vind ik ook wel geslaagd ;) iemand moet het zonnetje in huis zijn :) geniet er van en succes met je literatuur stuk!
    Xx Marit

  • 09 Mei 2012 - 12:20

    Annelies:

    Whahah, volgens mij is eten koken in Liverpool niet je favo bezigheid ;) Leuk verhaal :D

  • 09 Mei 2012 - 17:49

    Marijke:

    Heee chickieee
    leuk verhaal zeg, druk leven haha heel wat anders dan kenya. Pizza zou wel dikke prima zijn hier haha Je gele oufit vind ik ook echt supertof!! we skypen snel:D xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Lirije

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 18381

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 22 Mei 2017

Cameroon field trip

23 Maart 2012 - 03 Augustus 2012

Stage in Liverpool

Landen bezocht: