The jezabels, 90s party and steak night! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu The jezabels, 90s party and steak night! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu

The jezabels, 90s party and steak night!

Door: LirijeHyseni

Blijf op de hoogte en volg Lirije

24 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hallo allemaal!

Ook nu is het weer een tijdje geleden dat ik weer wat geschreven heb. Ik zal maar beginnen waar ik de vorige keer gebleven was;)

Dinsdag ging ik weer verder met mn stuk schrijven. Daar heb ik me de rest van de week ook nog mee bezig gehouden. ‘s Avonds had ik niet echt plannen gemaakt omdat ik een skypedate had met mn zus en daarna nog even met mn ouders. 2,5 uur achter elkaar geskypt! Daarna vond ik het wel tijd om naar bed te gaan;)

Woensdag zou ik wat gaan drinken met wat meiden van mn afdeling. We hadden na onze stage afgesproken en zouden naar een pub gaan waar ik nog nooit was geweest. Iemand zei dat het vaak druk kon zijn en dat er misschien geen plek was en we ergens anders naar toe moesten. Toen we daar aankwamen was het helemaal leeg. Op zich ook niet zo gek aangezien het weer echt heeel slecht wat en met bakken uit de lucht kwam. Toen wij daar waren zijn er nog wel een aantal mensen langsgekomen maar ook niet heel veel. Het was erg gezellig en we hadden gelijk vast een beetje de verjaardagen van 2 meiden aan het vieren. Rond een uurtje of 8 waren we nog maar met de helft en ik had echt honger! Na je stage gaan drinken zonder wat te eten is niet heel denderend. Omdat iedereen wel honger had besloten we uit eten te gaan bij host. Ik had lekker vis met groente en rijst. Ik voelde me heel gezond:P Behalve dat we allemaal nog een voorgerecht hadden besteld en ik niet door had dat mn main course zo groot was. Uiteindelijk zat ik echt propvol! Maar het was zeker een geslaagde avond!

Donderdag had ik eerst nog niet echt plannen, totdat Tammy zei dat we wel naar de bios konden gaan. De keuze was tussen little cabin in the woods of the dictator. Het werd uiteindelijk the dictator. We hadden al wat voorstukjes gezien toen we die zondag naar de bios waren geweest en hij leek ons echt vet grappig! Het bleek ook de premiere in Londen te zijn en die werd live uitgezonden in de bios en daar was het dus ook de 1e keer dat hij uitgezonden werd. Voordat we de zaal inmochten werd dus onze tas gecontroleerd om te zien of we geen dingen bij ons hadden om de film op te nemen. Ook werd er wel 10x gezegd dat het strafbaar was om de film op te nemen en dat het heel serieus werd genomen als iemand het wel zou doen. Het duurde vet lang voordat de film begon! Meer dan een uur zaten we in de bios te kijken naar de rode loper in Londen waar iedereen langskwam. Op zich was het best grappig maar na een tijdje hadden we het ook wel weer gehad. De film mocht nu wel beginnen! Nouja, uiteindelijk begon hij dan en hij was zooo grappig:P! Heb ik dat ook weer meegemaakt, want ben nog nooit naar een film geweest tijdens de premiere en dat het dan ook uitgezonden werd in de bios.

Vrijdag is alweer te lang geleden:P Volgens mij was ik mn USB stick vergeten kon ik niet echt verder aan mn verslag dus ben ik maar aan andere stukken gaan werken. ’ s Avonds lekker gechilld.

Zaterdag was het weer best lekker, dus ik besloot om maar eens de weg langs het water te proberen. Je kan van waar ik woon naar het centrum lopen. Alleen het mooie weer was een beetje verradelijk, want waar ik liep waaide het best hard! Was blij dat ik mn jas en sjaal had. Toen ik een uur later eenmaal in het centrum was was het weer een stuk warmer zonder de wind. Maar even rondgelopen en wat dingen gehaald. Ik had geen zin om terug te lopen omdat ik Tammy en Julia later nog zou ontmoeten en ik had geen idee waar dat zou zijn dus ik dacht dat loop ik daar wel heen. Zat ik net in de bus naar huis, kreeg ik een smsje of we in het centrum af wilde spreken. Uhm.. Daar kwam ik net vandaan. Nouja prima, dan maar weer met de bus. Ik dacht had beter een dagkaart kunnen kopen, maar dat wist ik van te voren ook niet. Uiteindelijk gingen we naar een cafeetje dat op het cafe uit friends zou lijken en dat ze de hele dag door afleveringen van friends zouden laten zien. Het was wel een stuk kleiner, maar je kon de vergelijking wel zien. Alleen degene achter de kassa was echt een eikel! Vet onbeleefd etc. Nouja, dat ook weer gezien, denk niet dat ik daar nog terugkom..

Zondag zou er een bbq in het park zijn, alleen wisten we niet in welk park. Zijn 2 parken met dezelfde naam. Dus toen besloten we om onze eigen bbq in een ander park te houden. Het was best lekker weer, alleen de wind hielp niet heel erg mee. We hadden zaterdag al wat dingen gehaald en ik had zondag voor het eerst sinds ik er ben wat gebakken. Mn appel-blauwe bessen crumble! Ik dacht we moeten natuurlijk wel een toetje hebben;) De bbq was heel gezellig! En de eerste van het jaar:) Hopelijk volgen er meer!

Maandag ging ik weer verder met mn verslag. Ik had tegen mn begeleider gezegd dat ik het woensdagmiddag ws wel in kon leveren. Maar toen kreeg ik een mailje van haar dat ik de komende dagen met Tammy samen moest werken aan een presentatie die Tammy die week erop had. Het was niet voor haar PhD maar het ging over contextual data. Ik moest haar helpen met de data die ik had en daar van grafieken en dingen van maken en brainstormen over de rest van de presentatie. Daar hebben we dinsdag t/m vrijdag aan gewerkt. Donderdag kregen we feedback en ik moest dingen doen waar ik echt geen drol van snapte. Vrijdag ermee geworsteld, maar het was gewoon niet mogelijk wat zij wilde. Dat was nogal jammer want er ging echt superveel tijd inzitten en het deed ook niet veel goeds voor mn humeur. Nouja uiteindelijk zag ze in dat het niet ging lukken en dat het ook niet zoo belangrijk was. Jeej! Maar ik heb wel gemerkt dat als je een presentatie voor iemand anders moet maken en geven is lang niet zo leuk. Want bij je thesis presentatie kan je zeggen dit is het en dan krijg je feedback maar dan kan je zelf bepalen of je er wat mee wilt doen of niet. Maar bij zo’n presentatie heb je niet echt een keuze.

De rest van de week waren mn avonden vrij rustig. Ben wel een aantal keer het centrum ingeweest om wat dingen op te halen en te chillen, maar vond het wel even lekker een rustig weekje:)

Vrijdag was dus een niet zo’n goede dag, maar ’s avonds zouden we naar the jezabels gaan, een band uit Australie. Mn begeleider had kaartjes gekregen van een man die haar dochter leuk vindt:P En hij moest die avond ook spelen. Nouja wij blij:)! Ik en Tammy hadden geen zin om naar huis te gaan omdat we een paar uur later weer het centrum inmoesten. Eerst zouden we naar tapas tapas gaan, maar het zat helemaal volgeboekt. Toen dachten we toch maar wat koken en zijn we naar Liz gegaan. Was dichterbij. Lekker gegeten, wat gedronken en om 8 uur hadden we met onze begeleider afgesproken in cafe tabac. Toen we daar kwamen was het bomvol, dus wij maar aan de bar een drankje gedaan. Voor £7 kan je een pitcher (grote kan) met cocktails bestellen. Ik denk dat wij er minimaal 4 grote glazen uit hebben gehaald, dus vet goedkoop! Debbi was wat later maar die moest nog eten, dus ik belde wat ze wilde. Een thai vegetable curry. Prima, ik bestellen, bleek dat ze dat niet meer hadden. Dus ik zei dat bel ik nog wel een keer en vraag wat ze dan wilt. Toen belde Tammy en wilde bestellen en toen zei een andere serveerster dat het vol zat en niet echt mogelijk was om eten te bestellen. Dit was nogal vaag aangezien die jongen niet had gezegd dat ze geen eten meer serveerden. Uiteindelijk kon Tammy nog een klein voorgerechtje regelen, maar veel was het niet. Toen Debbi kwam en het hoorde is ze naar de bar gegaan en had hen erop aangesproken etc. Toen kon je een burger krijgen binnen 10 min en kreeg het voorgerecht gratis. Uiteindelijk kreeg ze ook haar wijn gratis! Toen heeft ze toch maar een wat grotere fooi gegeven.

Daarna gingen we naar de Zanzibar voor de band. Het publiek was een beetje gemixt en Debbi kwam een aantal van haar buren tegen. Wij zo ooh je hele straat is gekomenXD Het was echt super! En de zangeres had toch een stem, en een range! Het duurde ongeveer een uur en er zouden erna nog 2 bands komen. Toen ze aan het afbreken waren, zeiden we tegen Tammy vraag maar gewoon een handtekening aan de zangeres:P Nouja uiteindelijk niet, dus wij vraag maar aan de keyboard player. Toen kwam ze terug en wij zo oh nee! Maar ze was bezig en zou later terugkomen. Idd ze kwam terug en bood zelfs aan om de handtekeningen van de rest van de band te halen. Dus Debbi zo hup erachteraan. Je kan niet hier blijven wachten dat ik onbeschoft. Het was zooo grappig! Dus wij uiteindelijk naar buiten, maar toen kwam ze alweer terug. Daarna ging Debbi naar huis, en wij bleven nog even om de andere band te zien. Het eerste nummer was wel goed, maar daarna wat minder dus besloten we naar de tequilla bar te gaan omdat daar een aantal van Tammy’s huisgenoten waren. £1 voor een shotje! Vet goedkoop en ze hadden vet veel soorten, dus wij bijna alles uitgeprobeerd:P Die chilli was echt dodelijk! 10 min later brandde mn mond nog steeds! Rond 2 uur zijn we maar naar huis gegaan.

Ik moest heel voorzichtig doen toen ik thuiskwam, want Paul zn zoon die sliep met zn vrouw en zoontje (10 maanden oud) in de woonkamer die naast mijn badkamer ligt. Ik hoopte dat ik zacht genoeg was en vooral de baby niet wakker maakte. Uiteindelijk ging het prima. Tot in rond een uurtje of 6 wakker werd met barstende koppijn! OMG! Ik maar weer verder proberen te slapen. Rond 9 uur week wakker met die vreselijke hoofdpijn. Toch maar even wat paracetemol genomen en toen ik rond half 1 opstond ging het al een stuk beter. Paul zn vader is 90 geworden en ze hadden een groot feest bij mij thuis. Dus ik dacht al even fatsoeneren voordat ik naar benenden kon. Meteen door naar de keuken gegaan want had echt dikke honger. Paul was bezig met de tafel dekken (allemaal salades, vis, kip etc). Ik zag er niet echt optimaal uit, dus hij zo ooh een kater (was het zo duidelijk?!) dus hij liet me een glas champagne drinken. Ik heb wel gehoord dat als je een kater had dat je dan weer alcohol moest drinken maar had het nooit getest. Ik voelde me idd wat beter en besloot om dan maar door te gaan met de champagneXD Het was tenslotte een feestje! Debbi was ook nog gekomen want ik had haar uitgenodigd en ze vond het heel erg leuk en interessant. Die avond ben ik vroeg op bed gaan liggen want ik was kapot. Maar kon niet heel goed slapen:S Zondag maar weer lui gedaan, want sommige mensen waren blijven slapen en die waren aan het rommelenn en had echt geen zin om sociaal te doen:P

Rond een uurtje of 12 toch maar mn bed uitgegaan, een bad genomen en daarna naar Tammy en Liz gegaan. We zouden gaan lunchen, maar uiteindelijk werd het wat koken. Liz was uitgeweest en had een dikke kater, dus frietjes konden niet ontbreken. We aten om 3 uur en ik dacht ohja soort van avondeten, maar om 7 uur had ik alweer honger. Gelukkig was ik niet de enige! Maar ik ben vorige week maandag begonnen met gezond eten. Ik heb al 9 dagen niet meer gesnoept:O! En veel fruit en groente gegeten. Ook was ik heen en weer gelopen naar Liz’s huis, ongeveer een uur in totaal. Was ik er toch even uit.

Maandagochtend heb ik wat dingen gedaan voor de meeting van dinsdag. In de middag zou Tammy haar presentatie oefenen voor mij en Debbi en gelukkig hoefden er niet heel veel dingen verbeterd te worden! Ik ben nog even blijven hangen om te chillen met Rim en Tammy. Op zich is hun gebouw wel gezelliger want zij zitten allemaal bij elkaar en ik zit ergens anders Maar vorige week was heel gezellig, want iedere dag met elkaar lunchen en chillen etc. Ik moest nog wat dingen aanpassen dus had tot 6 uur gewerkt. Vond het niet eens zo erg. Toen ben ik maar naar de grote tesco gelopen en at daardoor best laat. Nog even geskypt en natuurlijk weer te laat mn bedje in.

Dinsdagochtend moest ik allemaal dingen regelen voor de meeting met de school leads die we die middag hadden. In de ochtend had Tammy haar presentatie waar ik niet bij hoefde te zijn omdat het meer een gesloten meeting was. Prima, had ik meer tijd om mn eigen dingen te regelen. Uiteindelijk hoorde ik dat de presentatie vet goed was en dat iedereen heel enthousiast was. Dat was een goed teken!:) De meeting ging prima. We hebben besproken hoe we nu verder moeten met de action plans die we voor de 5 milestones gemaakt hebben, wie verantwoordelijk is voor welke etc. Was heel nuttig en daarna nog wat dingen aangepast zodat ze gecirculeerd konden worden. Het was gisteren echt super lekker weer! Dus we hebben met wat meiden van mn stage lekker op het balkon gegeten! Helaas is het vandaag een stuk minder mooi. Best veel bewolking. Maar als het goed is komen er een aantal mooie dagen aan!
Ik ben nu voornamelijk bezig met meetings regelen, informatie aan het aanpassen zodat de rest het kan krijgen en de focus groups die volgende week zullen plaatsvinden en natuurlijk ook mn eigen verslag! Druk druk druk! Gelukkig heb ik nu wel wat afwisseling:D!

Gisteravond had Debbi me uitgenodigd voor steak night in the bubble room. Eddie een vriend van haar werkt daar als manager. Ik zou eerst opgehaald worden door een taxi, met een andere vriend van haar er al in. Ik dacht hmm kan nog leuk worden. Maar uiteindelijk Reed Eddie en hij zou me oppikken. Dat vond ik al een aantrekkelijker idee aangezien ik heb al een keer eerder heb ontmoet. Het was heel grappig toen ik op ze aan het wachten was. Ik stond bij de bushalte omdat dat het makkelijkst was. De bus reed net weg toen hij aan kwam rijden met Lewis (had ik ookal 1 keer eerder ontmoet). Toen hij aan kwam rijden zwaaiden ze beide heel enthousiast. Ik terug zwaaien, maar de bus reed net weg dus alle mensen keken me raar aan (naar wie is ze aan het zwaaien?!). Dat deel ging gelukkig prima! Daarna hebben we Debbi en Jamie (haar zoon) opgehaald en gingen we naar de eindbestemming.

Toen we daar aankwamen waren Tammy, Luc en Andrew er al. Ik had Andrew nog niet ontmoet, maar het was heel interessant omdat hij half Juli naar Kosovo gaat voor 12 maanden. Ik dacht echt :(:(:( ik wil ook! Want ik heb geen idee wanneer ik weer die kant opga. Misschien in augusutus, maar misschien ook niet. Verder kwamen Keri (Debbi’s dochter) met haar beste vriendin en de moeder nog. Het was echt een leuk restaurant met heel veel sfeer. Eenmaal aan tafel kwamen de serveersters meteen aan met champagne. Omdat het steak night was konden we natuurlijk kiezen uit steak, maar ook uit vis of kip. Ook konden we een voorgerecht kiezen (soep, salade of brood). Ik had de salade en steak! Het eten was erg lekker. Omdat we met 11 man waren besloten we om af en toe even van plek te wisselen zodat je de kans had om met iedereen te praten. Ondertussen bleef de wijn maar komen. Als toetje hadden we besloten om een aantal voor de tafel te bestellen. Creme brulee (met frambozen), chocolade/sinasappel tortellini en sticky toffee pudding. Vooral de sticky toffee pudding was goddelijk! Op zichzelf niet heel bijzonder, maar met de creme erbij goddelijk! Daarna werd ik weer netjes thuis gedropt. Het was zoo gezellig dat ik niet doorhad dat het al zo laat was. Was pas half 12 thuis. Dat noem ik een zeer geslaagde avond!

Van het weekend komen Anneke, Martine, Marit en Karlijn. Ben benieuwd en heb er heel veel zin in! De eerste die komen..

Liefs Lirije

  • 24 Mei 2012 - 12:08

    Marit:

    wow wat een verhaal weer. Volgnes mij verveel je je geen moment en leer je heel Liverpool kennen ;) Ik ben wel erg benieuwd naar de chocolade tortelini! Lijkt me erg apart.. Ik ben erg benieuwd om te zien hoe je woont enzo, tot morgen!

    liefs,
    Marit

  • 24 Mei 2012 - 12:31

    Karlijn Meeks:

    Je maakt heel wat mee. Ik ben ook heel benieuwd naar je huis en Liverpool als stad. Ik verwacht een uitgebreid excursie programma haha ;p Tot morgen!! Xx

  • 26 Mei 2012 - 06:24

    Jan:

    zo te zien gaat het bij jou ook vaak over eten, ben ik niet de enige:) .. naja nu nog over football praten en we hebben bijna dezelfde stageverslagen op waarbenje.nu

    veel plezier van het weekend..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Lirije

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 18387

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 22 Mei 2017

Cameroon field trip

23 Maart 2012 - 03 Augustus 2012

Stage in Liverpool

Landen bezocht: