Food, the giants and more food! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu Food, the giants and more food! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu

Food, the giants and more food!

Door: LirijeHyseni

Blijf op de hoogte en volg Lirije

25 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hallo allemaal!

Afgelopen week is er weer van alles gebeurd, zowel op mn stage als mn sociale leven:) Maandag was ik bezig met mn presentatie en ik wist dat ik dinsdag nog wat dingen aan moest passen en nog moest oefenen, maar ik had echt geen zin om er nog meer aan te doen buiten werktijd. Maandag had ik met mn nieuwe huisgenoot (Vanja) afgesproken om samen te gaan koken/eten. Beide hadden we niet echt zin om te koken en besloten om maar wat te halen. Lark lane ligt ong 5-10 min van mijn huis vandaan en daar heb je veel restaurantjes etc, dus besloten we daar maar heen te gaan en te kijken waar we zin in hadden. Uiteindelijk werd het Indiaas! Ik had kip in een lekkere romige saus met honing (wat erg lekker was!). We hebben het mee naar huis genomen en daar lekker opgegeten en lekker gekletst. Het was erg gezellig.

Dinsdagochtend was een beetje een choas. Ik moest mn presentatie nog oefenen, maar kreeg ondertussen nog allerlei mailtjes van mn begeleider (die zelf ik een meeting zat) over dingen die nog toegevoegd moesten worden omdat zij die info in de ochtend nog binnenkreeg. Uhm, juist ja heel erg leuk. Uiteindelijk had ik een half uurtje om mn presentatie te oefenen want ik moest eerder naar de zaal om te kijken of alles goed was etc. Toen ik daar aankwam was er geen laptop en ook de dingen die we wilden waren nergens te bekennen. Maar goed dat ik eerder was. Toen kwamen de mensen langzaam binnen druppelen, maar eerst werd er lunch geserveerd! Lekker hoor, best luxe sandwiches en fruit. Daarna kwam mn begeleider binnen (15 min te laatXD) maar gelukkig was alles onder controle.

Mijn begeleider begon de meeting en begon dus ook wat slides te presenteren om iedereen er weer even bij te halen. Daarna was ik aan de beurt. In het begin dacht ik wel shittie! Vooral omdat Florian en Tammy er ook bij zaten en ik dacht vooral niet naar hun kijken, dan komt het wel goed:P Uiteindelijk ging de presentatie prima. Ondertussen hadden mensen wel wat opmerkingen over de data en grafieken, maar die waren niet specifiek naar mij gericht en wat tot korte discussies leidde en daarna kon ik weer verder. Het gebeurde een aantal keer en ik dacht dat ik het vreselijk zou vinden, maar ik werd er rustiger door. Zeker omdat ik toch niet echt had kunnen oefenen werd mn flow ook niet verstoord. Daarna kreeg iedereen post its en moesten ze ideeen opschrijven voor iedere milestone om de target te halen. Er zijn best goede ideeen uitgekomen, dus dat scheelt mij ook weer dingen bedenken:P Daarna werden groepjes van 3 gemaakt om een ideale wereld te scheppen per milestone en een action plan over hoe de ideale wereld kon worden bereikt. Alle ideeen gebruiken wij nu om per milestone een echt action plan te maken met doelen, stappen om het te bereiken, wie het moet doen, wanneer en wat de measures of success zijn.

Na de meeting zei mn begeleider dat ik het goed gedaan had, zeker omdat ik nog allemaal dingen moest verwerken vlak voor de presentatie:) Jeej! Daarna zijn mn begeleider, Tammy, Florian en ik nog even naar de pub gegaan voor een drankje. Daarna ben ik nog even langs kantoor gegaan om alle spullen te dumpen en daarna zou ik Tammy, Florian, Rim, Julia, Michael en Liz ontmoeten bij hun gebouw. We zouden namelijk uit eten gaan omdat het Florian’s laatste week was. Het werd een Grieks restaurant waar je voor £15 een 5 gangen menu kon krijgen. De eerste gang was salade met broodjes, allerlei sausjes (tzatziki etc). De tweede gang bestond uit een soort aadappel/kaas ding, wat best lekker was en nog iets, weet niet eens meer wat het wasXD Daarna kwamen de gefrituurde inktvis ringen. De 4e gang was natuurlijk is vlees achtigs en de 5e gang ook. Er was zoveel eten dat we echt propvol zaten! Het enige nadeel was dat er geen toetje bijzat en iedereen zo vol zat dat we dachten geen toetje.

Nadat we hadden besloten om het vanaaf rustig te houden en woensdag het wat later te maken etc ging ik maar naar het station voor de trein. Ik had echt heel erg zin in iets zoets en haalde daarom maar wat chocola:P. De volgende dag zag ik Tammy en die zei ‘OMG Liz die heeft nog chocola gegeten na die gigantische maaltijd, ik heb geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen’. Ik zo uhm, ik heb ook chocola gegetenXD. Beide werden we voor gek verklaard. Maar de chocola was het waard:P. Woensdag moest ik alle post-its in een document zetten en ook de ideale wereld + action plan. Het ging op zich wel prima, behalve dat sommige echt niet te lezen waren! Dat haalde mn motivatie wel een beetje naar benenden. Op een gegeven moment werd ik gebeld. Florian belde en hij praatte echt zo zacht en zei zo van ja, denk je dat je begeleider het goed vindt dat jij even een meeting met mij en Tammy heeft, blabla. Ik dacht echt uhm wat een vage grap kan ik nou weer verwachtenXD Dus ik zei dat ik nog even wat dingen af moest ronden en dat ik daarna wel zou komen. Niet wetende wat ik kon verwachten, bleek dat ze echt een meeting wilde hebbenXD Geniaal. Nouja ik had toch met hen afgesproken voor de avond dat ik daar al was. De meeting was best interessant, meer een update wat zij hadden bedacht en of ik nog dingen kon bedenken die erbij moesten of veranderd moesten worden.

’ s Avonds zouden we naar Florian gaan om te eten en de drankvoorraad te minimaliseren. Liz kwam ons ophalen met de auto en wij hebben boodschappen gedaan. Rim en Julia zouden ons bij Florian ontmoeten. Florian zou curry maken en Tammy een salade om onze magen weer wat te laten krimpen. Dat werkte niet helemaal. We hadden namelijk allemaal chips gekocht en toen we binnenkwamen zijn alle zakken er meteen aangegaanXD We zaten niet eens maar stonden allemaal rond te tafel te schansen. Toen kwam de lekkere curry en salade. We hadden ook cheesecake als toetje gehaald, maar niemand kon nog meer eten. Onze magen: nog meer uitgerekt.. Tijdens de chips waren we al aan de wijn en de fles wodka moest ook nog opXD Omdat Rim niet echt meer dronk werd er besloten om een drank spel te doen. Hmm, kon nog leuk worden. De eerste was niet zo’n succes en daarom gingen we ring of fire doen. Dan heb je kaarten die je in meerdere ringen boven elkaar legt en iedere ronde moet je een kaart pakken en afhangend van de kaart moest je dingen doen. Aan het einde was het zo dat iedereen aan elkaar gelinkt was dus als 1 moest drinken dan moest iedereen drinkenXD We hebben het allemaal weer overleefd en had geen kater de volgende ochtend, wat mooi uitkwam omdat ik weer vroeg moest beginnen.

Donderdag ging het ontcijferen verder. Uiteindelijk was alles ingevoerd op een aantal na die echt niet te lezen waren. Halverwege de middag kwam een jongen van de admin binnen en zei dat er allemaal broodjes, salades en cake in de keuken stonden. Er was blijkbaar over van een meeting, maar niet zo’n beetje ook. Ik had al 2 boterhammen geluncht, maar kon het natuurlijk niet laten om toch nog wat dingen te pakken. De wortelcake was superlekker en de pasta salades ook! Ik zat best wel vol in de namiddag en moest maar niet veel meer eten omdat we naar tapas tapas zouden gaan om Florians laatste avond hier te vieren. We hadden een 50% kortingsbon op 30 gerechten. Echt superchill want daardoor werd het betaalbaar:P Het eten was echt super lekker en omdat we met 5 waren en alles deelde heb ik veel gerechten geproefd! Ik wil daar zeker nog wel een keer heen en met die 50% kortingsbon moet het goedkomen! Na het eten namen we allemaal afscheid van Florian, die naar huis ging omdat zijn vlucht om 7 uur in de ochtend vanuit Manchester ging.

Onze magen waren op dit punt nog verder uitgerekt! Ik en Tammy hadden het er nog over.. We konden niet meer normale porties eten want dan zat je nog steeds niet echt volXD Vanaf maandag (vandaag) zouden we het rustiger aan gaan doen en veel gaan koken en gezond eten:P Vrijdag zou ik bij mn begeleider thuis gaan werken omdat ik een fiets van haar kan lenen zolang ik hier ben maar hij moest naar de fietsenmaker voor wat dingen en die van haar ook. Dus het plan was half 11 bij haar, aan het action plan werken voor de verschillende milestones en dan rond lunchtijd naar de fietsenmaker, wat lunchen en dan weer verder. Na de fietsen gedropt te hebben gingen we naar een klein tentje met allerlei warme maaltijden. Voor £3,50 hadden we beide chicken curry met sla, rijst en friet. Het was een bord vol! Maar erg lekker:) Daarna konden we 1 fiets ophalen en de ander morgen. Dus gelukkig even een stuk gelopen want we hadden veel gegeten. Toen we bij haar thuis aankwamen hadden we niet echt zin meer om te werkenXD Nog een aantal mailtjes verstuurd etc en dat was het wel weer voor een vrijdag.

Om kwart voor 5 zou de taxi komen, want we zouden eerst naar de pub gaan vlakbij Stanley park gaan. Debbi (mn begeleider) gaat daar iedere vrijdag heen om een aantal mensen op te zoeken. Iemand die bij haar een kamer onderhuurt zou ook meegaan en we zouden Tammy onderweg oppikken. Het was erg gezellig! Daarna zouden we naar Stanley park gaan omdat er een big happening was in Liverpool dit weekend. Het is 100 jaar geleden dat de titanic gezonken is en het bedrijf wat opdracht had gegeven om de titanic te bouwen lag in Liverpool. Veel mensen uit Liverpool hebben eraan gewerkt en zijn meegeweest. Het zou nog langs Liverpool komen voordat het vertrok, maar door het slechte weer is dit uiteindelijk niet gebeurd. En afgelopen weekend kwamen er 2 gigantische poppen de oom; 15m, een meisje; 9m en haar hond; 2.74m naar Liverpool. Het verhaal gaat over dat de vader van het meisje aanwezig was op de titanic toen het zonk en dat haar oom een duiker was die 100 jaar geprobeerd heeft de laatste brief te vinden die haar vader geschreven had.

Ze kwamen op de boot aan in Liverpool en het meisje zou wakker worden in Stanley park vrijdagochtend. Ik kon er niet bij zijn en had eerst ook helemaal niet door dat het een big happening was. Mn begeleider vroeg of ik zin had om vrijdag naar het park te gaan om de oom te zien eindigen en ik had geen idee waar ze het over had, en dacht okee. En het schijnt geweldig te zijn geweest. Het meisje werd uiteindelijk te laat wakker, en toen werd ze gedoucht, aangekleed, haar geborsteld etc, zelfs de hond kreeg wat te eten en te drinken uit gigantische voerbakken. Daarna is ze door de stad gelopen en ergens anders geeindigd. Omdat het 3 dagen was liepen ze verschillende delen en zouden ze uiteindelijk bij elkaar komen. Toen wij vrijdag in het park aankwamen bleek dat de oom te vroeg was en hij zat op krat te slapen. Echt jammer, want ik heb hem verder ook niet meer zien lopen en dat scheen echt impressive te zijn geweest. Zeker omdat hij door zo’n 30 man werd bestuurd. Helaas, heb ik hem niet meer gezien.

Toen het afgelopen was zijn we nog even de wijk ingelopen omdat er een project loopt om huizen die dichtgetimmerd zijn op te knappen, nadat ze al jaren leeg staan. Het schijnt een van de grootste achterstandswijken te zijn. Ik kon me er niet echt op concentreren want ervoor zijn we langs het voetbalstadion van FC Liverpool gelopen en er was blijkbaar een herdenking geweest. 22 jaar geleden zijn er 96 supporters gestorven omdat ze teveel mensen tegelijk in de tunnel lieten en niemand er meer echt uitkon. Het was echt heel indrukwekkend om die lijst te zien. Sommige waren 10 jaar oud! Overal lagen bloemen en brieven van familieleden. Dat nam toch wat meer in beslag dan de huizen..

Daarna was het een beetje een discussie, naar huis of nog wat eten. We besloten om naar Lark Lane te gaan om een hapje bij Keiths te eten. Het is een beetje een apart resaurant waar allerlei mensen komen, maar alsnog erg gezellig. Het eten was ook goedkoop en erg lekker! Ik zat eerst te twijfelen om iets lichts te nemen aangezien ik al een avondmaal als lunch had gehad. Maar ik had best wel weer honger dus heb ik chili chicken enchiladas genomen. Het eten was echt superlekker! Het was alleen best veel. Tammy die had niks besteld en zat tegenover me en zei ‘zo krimpt die maag nooitXD’. Ik dacht achja, maandag ga ik wel minderen:P.

Zaterdag heb ik lekker lang uitgeslapen. Eerst zou ik Tammy en Liz om 3 uur bij centraal meeten, maar er ging wat mis. Ik was ondertussen lekker gaan wandelen en omdat ik niet op FB was dacht zij dat ik nog in mn bedje lag (had nml gezegd ik ga de hele dag in mn bed liggen totdat wij afspreken). Helaas werd ik vroeg wakker en stond ik om 10 uur op. Toen ik weg was had Tammy op FB gezegd omg we moeten de plannen nog even bevestigen, maar haar tel was bijna leeg en haar oplader lag nog op kantoor. Toen ik antwoorde kreeg ik weer geen antwoord en toen ben ik maar gewoon naar het centrum gegaan. Ik zou wat meiden van mn stage ontmoeten om naar de giant girl te gaan kijken. Toen belde Tammy en toen bleek dat zij ’s avonds maar ging. Voor mij maakte dat niet uit want had met andere mensen afgesproken. Toen ik naar de afgesproken plek wilde lopen was het gigantisch druk! Op sommige plekken kwam ik er echt niet door. Uiteindelijk was ik bij de afgesproken plek en toen dacht ik shit, er staan hier gigantisch veel mensen, hoe ga ik iederee vinden. Ik ging maar op de parkeerplaats ernaast staan en had Nicole gesmst, ik sta hier. Dat was beter omdat er niet echt veel mensen op de parkeerplek stonden.

De rest bleek later te komen (we zouden na de giants eten bij Nicole die voor ons had gekookt). Het was echt heel leuk! We konden haar niet heel goed zien op de plek waar we stonden dus zijn we snel verkast naar een plek waar ze iets later langs zou komen. We stonden te wachten en ze kwam maar niet dichterbij en op een gegeven moment zagen we iets keihard aankomen rijden. Bleek het de hond te zijn, blijkbaar gooide ze een stokXD Geniaal! De hond was ook leuk, en groot! Ik voeg wat foto’s toe, zodat jullie een beetje een beeld kunnen krijgen. Ze hebben die poppen echt heel goed gemaakt. Ze kon met haar ogen knipperen, nek bewegen, mond bewegen etc. Echt geniaal gewoon! Er kwam op een gegeven moment een auto aan en ik huh, wat doet die auto daar nou. En toen ze langs kwam bleek ze op de auto te zitten. Vonden we heel jammer want we hadden haar liever zien lopen! Okee, dan nog maar een straat verder lopen:P We stonden toen op een best goede plek, want een aantal meter van ons af stond ze op van de auto en zagen we haar in haar volle glorie. Ik ben wel blij dat ik ben gegaan, want het was toch wel heel cool;)

Daarna hebben we Elisa gevonden (want elkaar vinden was onmogelijk!) en zijn we richting Nicoles huis gegaan. Het was ineens echt heel koud en windering, dus we waren blij toen we binnen waren. Na een tijdje kwam de rest ook binnen druppelen en konden we aan tafel. Ze had een salade gemaakt en 2 quiches. Ik dacht yeah een lekker lichte maaltijd:) Ik zat aan het einde niet supervol maar had ook zeker geen honger meer. Toen bleek dat dit pas het voorgerecht wasXD Ik was niet de enige die in shock was. Ze had Tajine gemaakt met veel groente en rijst. Het was erg lekker maar heel veel heb ik er niet van gegeten. Ik zat al best vol. Daarna kwam een kaasplankje en daarna nog een toetjeXD Mn arme maag heeft wat te voorduren gehad afgelopen week!

Zondag heb ik niet veel gedaan. Lekker lang in mn bed gelegen, boodschapjes gedaanen series gekeken:) Had ik ook wel even nodig een dagje helemaal niks doen!

Vandaag moest ik wat dingen aanpassen en beginnen aan de andere milestones. Verder ben ik ook goed bezig met gezond eten. Volkoren cornflakes als ontbijt en als lunch allemaal fruit:) En vanavond voor het eerst in (ik durf het niet eens te zeggen) 2 weken? Weer eens een lekkere gezonde maaltijd zelf koken!

Oh en ik zou vandaag mn begeleider meeten om samen te gaan fietsen (want mijn fiets staat nog bij haar) en toen kreeg ik gisteren een berichtje dat ze haar fiets was vergeten op te halen en dat ze daarom die van mij had gebruikt. Maar toen had ze een lekke band gekregen dus die moet gefikst worden. Mn fiets avontuur is dus nog even uitgesteld. Maar omdat centraal station dicht is (waar ik altijd heenga) moest ik nu met de bus. Gelukkig ging alles goed:P Ik heb namelijk geen idee welke route de bus nam en waar ik er precies uitmoest. Ze roepen de haltes ook niet om, dus het was nog een avontuur. Maar uiteindelijk was ik bij de goede halte uitgestapt. Heb vanmorgen even een UK simkaart gekocht (toch wel handig en wilde ik al een hele tijd doen!) en ben nu niet meer bereikbaar op mn NL nr.

Liefs Lirije




  • 26 April 2012 - 08:16

    Jan:

    super mooi die foto's:P.. ben wel jaloers op je overal goedkoop kunnen eten:).. Naja nog even en we kunnenmet zijn 2'en bobotie op(A)..En heb je dirk kuijt nog op de foto gezet?

    enn hoe ga je het doen met je lekke band?? ik zit in australie he(A)

  • 26 April 2012 - 09:16

    Annelies:

    Jij zit ook noooit stil :P! Super leuk verhaal weer, ben benieuwd wat je deze week allemaal weer gaat doen ;)
    X

  • 27 April 2012 - 09:29

    Marit:

    jeetje die poppen zijn echt supermooi (en ENORM!), de metalen rekken eropmheen ziet er wel een beetje freaky uit :P Ben overigens erg jaloers op je eet-uitjes, die tapas ziet er heerlijk uit!

  • 27 April 2012 - 15:13

    Karlijn Meeks:

    Mooie foto's!!
    Je lijdt in ieder geval geen honger zo te horen :p Wat een lekkere etentjes allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Lirije

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 18362

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 22 Mei 2017

Cameroon field trip

23 Maart 2012 - 03 Augustus 2012

Stage in Liverpool

Landen bezocht: