Ladies Day! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu Ladies Day! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu

Ladies Day!

Door: LirijeHyseni

Blijf op de hoogte en volg Lirije

16 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hallo allemaal!

Ik heb gemerkt dat sog momentjes toch de beste momenten zijn om mn nieuwe verslagen te schrijven! Ik moest vandaag een presentatie in elkaar flansen voor de meeting van morgen, alleen veel instructies had ik niet. Dat is leuk, een presentatie maken en niet precies weten wat nou de bedoeling isXD Gelukkig vind ik zelf dat het best goed gelukt is! Ik moet alleen nog een klein deel even verwerken en er iets moois van maken, alleen heb ik even geen zin meer. Vandaar dat ik mn ervaring van afgelopen week op een rij kan zetten!:)

Ook agelopen week heb ik weer aan mn verslag gewerkt. Ik had alleen niet echt veel zin en was nogal gesloopt van het weekend. Gelukkig telde de week maar 3 dagen omdat ik vrijdag vrij nam. Dinsdag ben ik weer het centrum ingeweest om te kijken voor een hoedje of haarband met een fancy ding erop samen met Julia. Ik heb afgelopen vrijdag geleerd dat die dingen fascinators heten. Het was weer een fiasco! Alles was het net niet of heel duur. Nouja dan woensdag nog maar een keertje teruggaan. Ik wilde eerst mn knalroze schoenen aandoen, alleen lopen die voor geen meter en is dus niet heel fijn om de hele dag op te lopen. Ik was de hele tijd aan het twijfelen maar toen besloot ik om toch maar mn grijze enkellaarsjes aan te doen. Ze zijn wel een stuk hoger, maar lopen iig wel lekkerder! Ik had woensdag echt geen zin om nog een keer naar het centrum te gaan!

Gelukkig was ik met Tammy aan het mailen en toen belde ze me omdat we ons beide aan het vervelen waren en we hier onze eigen telefoon hebben:P Ik zei dat ik weer het centrum in moest voor zo’n stom ding en toen zei ze dat zij er nog 1 had van een aantal jaar geleden. Oh, toen was ik heel erg blij! Die dingen zijn namelijk best leuk, maar 20-30 pond voor 1 avond voor zo’n ding ging me toch een beetje ver. Donderdag zouden we met zn allen gaan lunchen en dan kon ik hem ophalen. De lunch was heel gezellig! We waren uiteindelijk met zn 6en en voor 9 pond had je een 3-gangen menu. Uiteindelijk hebben we er denk ik zo’n 1.5 – 2 uur gezetenXD Daarna ben ik met de rest meegelopen naar hun gebouw (ik zit namelijk in een ander gebouw, zo’n 10 min lopen). Omdat we allemaal een beetje een after dinner dip hadden en niet echt zin hadden om iets te doen ben ik nog even een half uurtje blijven hangen om te chillen.

Die avond ben ik toch nog even het centrum ingegaan om wat kleine dingetjes te halen die ik vergeten was. Eenmaal daar kwam ik Julia nog tegen. Ook zij had nog wat laatste dingetjes nodig voor de grote dag;). Die avond heb ik lekker gechilld en niet echt veel gedaan. De volgende dag zou een lange dag worden dus moest even goed uitrusten:P

Vrijdagochtend stond ik rond kwart voor 8 op. Mn zus en Diellza zouden bij mn vader langsgaan en dan zouden we even skypen. Was echt superleuk! Vooral omdat ik had gehoord dat Diellza nu af en toe losliep en dat mis ik nu natuurlijk allemaal Ik vond het heel leuk dat ze in het zicht van de webcam ook een stukje los liep! Dan voelt het toch wat minder alsof je alles aan het missen bent!

Ondertussen was ik me klaar aan het maken, make-upen, haar stylen etc. Om 10 uur hadden we bij het station afgesproken om eerst te gaan ontbijten. Mijn trein was er om 10 voor 10 al (ze gaan om het kwartier en bij eentje later zou ik te laat zijn). Toen ik op haar aan het wachten was keek iedereen me aan. Die gaat vast naar Ladies day. Ik werd ook een aantal keer door mensen aangesproken of gewoon aangestaard. Ik was blij toen Julia kwam. Dan was ik ten minste niet de enige naar wie iedereen aan het staren was:P Ons idee was om goed te ontbijten zodat we daar de hele dag op konden teren. Nou dan kom je dus uit bij een full english breakfast! Voor £6.50 kreeg je een bord vol met vet eten (foto’s zal ik vanaaf even uploaden!). Je kreeg bonen in tomatensaus, een aantal stukken bacon, scrambled eggs, toast, een worstje, bloedworst (black pudding) , een aardappelding en een champignon. Ik moet zeggen dat ik bijna alles heb opgegeten behalve wat stukjes bacon en een deel van de bloedworst. De bloedworst was niet eens heel vies, er zat gewoon weinig smaak aan. En na dat ontbijt zat ik propvol! Daarna hebben we nog wat kleine dingetjes gekocht en zijn we weer naar het treinstation gelopen. Toen we op het perron aankwamen stond het stampvol met mensen die ook naar de race gingen. Gelukkig konden we nog met de trein mee, maar het was wel proppen!

Toen we daar aankwamen moesten we onze kaartjes ophalen en konden we naar binnen. Het was best groot en het was echt heel grappig om iedereen helemaal opgedoft te zien. In het begin dacht ik het is Ladies Day, dus er komen voornamelijk vrouwen. Dit was niet het geval, er waren denk ik bijna evenveel mannen als vrouwen. Ladies day was de 2e dag van de races en zaterdag was de Grand National. Na te hebben rondgelopen en een wijntje in de zon te hebben gedronken besloten we dat we meteen maar tijdens de eerste race wat geld moesten inzetten. Er zouden in totaal 7 races zijn die ong een half uur na elkaar waren. Wij hadden echt geen verstand van dit soort gokken en op wie we in moesten zetten. Julia’s huisgenoot had wat namen gegeven op wie hij geld had ingezet. We dachten voor de eerste race laten we dat maar doen. Hij had 2 namen gegeven en ik pakte 1 van die namen en nog een andere, en Julia pakte dan die andere naam. We hielden het simpel en zette 2 pond in op iedere paard.

Tijdens de eerste race kwam ik erachter dat de tv schermen echt nodig waren! Vooral omdat het parcours best groot is kon je de paarden in real life maar heel weinig zien. Het was best grappig om te zien hoe iedereen helemaal uit zn dak ging toen de paarden de finish naderde. Iedereen schreeuwt de naam van het paard waarop ze gewed hadden als ze bij de voorste horen. En toen.. won mijn paard!:) Omdat ik maar 2 pond had ingezet en het een paard met 5 van de 5 sterren was waren de kansen heel laag. Ik heb £5,20 gewonnen:P (eigenlijk dus 1,20 want had ook nog 2 pond ingezet op een ander paard). Dit was de enige keer dat ik iets gewonnen had.

In de 2de race hadden we ooknog 2 pond ingezet maar niks gewonnen. En toen begon het keihard te regenen:O Loopt iedereen daar in zn nette pak en nette jurken met gigantisch hoge hakken. Wij waren heel blij dat we onze jas aanhadden, want bijna alle vrouwen vinden dat niet kunnen. Je moet er optimaal uitzien en een jas helpt niet. Gelukkig deelden ze ook poncho’s uit en ik kreeg een beetje een festival idee!:P

Ohja en wat heel grappig was is dat veel vrouwen hier ‘ oranje’ zijn. Dan gaan ze naar een schoonheidssalon en ipv dat ze onder de zonnebank gaan laten ze zich spray tannen. Ze zien er dan meer oranje dan bruin uit.. Toen het ging regenen zag je allemaal rare vlekken op de armen van die vrouwen omdat het eraf ging door de regenXD Heb ik dan ook weer meegemaakt.

Na zo’n 2 uur begon het eindelijk op te houden met regenen. Tijdens de 3e race hebben we ook niet gewed omdat we lekker droog stonden onder een afdakje. Tijdens de 4e race regende het nog steeds maar wilde we wel gaan kijken, en eigenlijk is kijken naar een race maar niks inzetten niet heel leuk:P Dus ik weer 2 pond ingezet. Ik stond naar het veld te kijken toen Julia zei OMG kijk naar het scherm. Er was een valpartij waar 2 paarden onderuit gingen. Je zag de jockeys letterlijk over het veld stuiteren:S 1 paard die stond vrijwel meteen weer op en die rende de hele race verder zonder jockey. Dat komt omdat ze blijkbaar zo getraind zijn dat ze altijd doorgaan. Deze paarden kunnen nooit winnen al komen ze als eerste binnen. Dit komt omdat deze paarden het gewicht van hun jockey kwijt zijn en dus sneller zijn. Het andere paard kwam niet meer overeind, maar de beelden werden niet meer gericht op het paard. Gelukkig leefde hij nog! En was helemaal sneu was, was dat ik op dat paard gewed had:( Dan ga je wel even nadenken dat ookal is het leuk om een keer mee te maken het is zeker niet zonder risico voor zowel het paard als de jockey.

We hebben daarna nog een aantal keer 2 pond ingezet. Op een gegeven moment kwamen alle paarden binnen en toen had ik zoiets van waar ik mijn paard? 1 min later dan de rest kwam hij nog een keer aankakkenXD We hadden echt geen idee wat nou de beste tactieken waren om een paard te kiezen dus keken we vaak naar de naam of outfitXD ook leuk;).Bij de laatste race deelde we een weddenschap. Ons paard werd 3e helaas.. Na de laatste race hebben we Michael en een collega van hem opgezocht en zijn we naar de trein gelopen. We hoopte om een beetje op tijd bij de trein te zijn zonder al te lang te wachten. Helaas was dit tevergeefs. Er stond al een gigantische rij nog voor het treinstation. Inmiddels deden mijn voeten gigantisch zeer, want meer dan 6 uur op hoge hakken staan en lopen zonder te zitten, niet optimaal. Gelukkig deelde ze teenslippers uit! Die heb ik pas in de trein aangedaan. Mn voeten hadden echt even tijd om bij te komenXD

Toen liepen we ook nog langs een merseyside stand waar ze blijkbaar vouchers van £10 uitdeelde heel random en af en toe 1. Dus wij ernaartoe en hebben alledrie er 1 gecharterd! Michael liep ergens achter ons want die zouden we bij de trein meeten. Gelukkig duurde het minder lang dan we dachten en ik was zo blij dat ik even kon zitten in de trein! Zelfs mn voeten plat houden was al pijnlijk. Na 20 min in de trein mn spieren losmaken kon ik eindelijk weer normaal op platte schoenen lopenXD We zijn meteen doorgegaan naar Leaf, hetzelfde restaurant waar we ook ontbeten hadden. We gingen volop aan de wijn/bier en na een aantal begon ik het toch wel te voelen, wat op zich niet zo gek was aangezien ik niks meer had gegeten sinds mn ontbijt.

In het restaurant was nog een geniaal moment. Michael was buiten aan het bellen en toen kwam een serveerster met een plank met allemaal hapjes. Wij zo nee dat hebben wij niet besteld en toen ging ze weer weg. Toen kwam ze nog een keer terug en wij nee dit hebben wij echt niet besteld! En toen wees ze naar Michael: hoort die jongen bij jullie? Uhm jaa, nou hij heeft het besteldXD Supermooi! Die hapjes waren meer dan welkom! Maar dat was mijn etensportie voor de avond. Er kwamen nog wat vrienden van Michael en rond half 12 heb ik de trein naar huis gepakt. Vond het wel weer mooi geweest:)

Zaterdag heb ik bijna de hele dag in mn bed gelegen en een beetje series gekeken. ’s Avonds waren de plannen nog een beetje onduidelijk maar Julia had niet echt zin om uit te gaan en ik ook niet. Dus toen gingen we maar naar Florian toe en heeft hij pizza gemaakt en hebben we wijn gedronken en lekker tv gekeken. Een heerlijk chill avondje!
Alleen toen keken we op een gegeven moment even de Grand National en toen hoorde we dat er 2 paarden dood waren gegaan tijdens de race van zaterdag Echt heel sneu! En vooral omdat die race echt heel uitputtend is, het parcours is vrij lang en ze moeten 30 hordes nemen. Er zijn mensen die de races willen verbieden, maar of dat gaat gebeuren is de vraag..

Zondag was een hele relaxte en leuke dag. We wilden iets gaan doen en niet thuis zitten hangen, en besloten om daarom naar Crosby beach te gaan. Dit is een strand waar 100 beelden staan verdeeld over 3 km strand. Sommige staan dichtbij het water anderen niet. Het verandert dus ook tijdens eb en vloed welke onder water komen te staan en welke niet. Niet iedereen kon, dus uiteindelijk waren ik, Julia en Florian gegaan. Het was heel erg lekker weer, totdat we op het strand warenXD De wind was zo hard en koud dat we na 5 min een ijsblokje waren geworden. We hebben nog best een stuk gewandeld en zijn toen richting het centrum gaan lopen om te lunchen. Uiteindelijk werd het een grieks restaurant. We konden voor en hoofdgerecht voor £11 krijgen. We hebben er heerlijk gegeten en zaten er zeker 2,5 uur. Natuurlijk kon een wijntje niet ontbreken! Na onze heerlijke en lange lunch zijn we nog even teruggelopen naar het strand om te kijken of er inmiddels meer standbeelden onder water stonden. Helaas was het nog hetzelfde als ervoor. Ik wil zeker nog een keer terug om te zien hoe het is als de helft van het strand onder water staat!

Rond half 7 was ik weer terug in mn kamer en toen heb ik nog een wasje gedraaid en lekker gerelaxt. Helaas was het alweer maandaag en moet ik weer aan de slag. Ik moest een presentatie maken van mn report tot nu toe. Mijn begeleider doet sowieso een intro praatje en toen vroeg ze of ik mijn stuk zelf wilde presenteren of dat zij het moest doen. Ik heb aangeboden om het zelf te doen:O Vond ik heel goed van mezelf, vooral omdat er best belangrijke mensen komen en ik het dan niet mag verpestenXD We zullen zien hoe het gaat. Eerst maar even de presentatie maken en dan kan ik morgenochtend nog even oefenen..

Nu maar weer even hard aan de slag!

Liefs Lirije





  • 16 April 2012 - 15:17

    Hieke:

    Oeee, je moet maar snel foto's plaatsen van je paardenrace outfit! Ben echt benieuwd naar je hoedje :p
    Oh, en vet stom! Ik ben dus voor het eerst in 5 jaar in NL met konningendag enzo dus ik dacht: kan ik eindelijk 5 mei in Wageningen vieren! En dan moet jij weer zo nodig ver weg zijn :(
    Maarja, helaas! Heel veel plezier verder!
    Xx

  • 16 April 2012 - 20:48

    Rpse:

    Woh, lang verhaal. Maar alles gelezen. Wat een leuk weekend weer :-)!

    kus!

  • 18 April 2012 - 13:44

    Anneke:

    Hey! Zo te lezen amuseer jij je goed! Leuk dat je naast je onderzoek al zoveel leuke dingen doet :D Veel plezier nog!

  • 24 April 2012 - 11:29

    Marit:

    hi!
    KLinkt als een hoop drukke en gezellige dagen! Dat hoedje is echt leuk (voor zo'n dag). Super aardig dat ze slipeprs uitdelen bij zo'n hoge-hakken-dag! Misschien is die oranje huidskleur nog een leuk idee om Nederland te promoten voor tijdens de olympische spelen? ;) Ik vind het overigens erg knap dat je zo'n ontbijt hebt weg weten te werken!

    enjoy!
    Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Lirije

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 18390

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 22 Mei 2017

Cameroon field trip

23 Maart 2012 - 03 Augustus 2012

Stage in Liverpool

Landen bezocht: