The journey continues! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu The journey continues! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Lirije Hyseni - WaarBenJij.nu

The journey continues!

Door: LirijeHyseni

Blijf op de hoogte en volg Lirije

10 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hallo allemaal!

Eigenlijk wilde ik van het weekend weer een verhaaltje plaatsen, maar veel tijd had ik er niet voor. Vandaar dat ik hem nu schrijf! Het perfecte sog moment aangezien ik echt geen concentratie meer heb om iets nuttigs te doen. Officieel heb ik mn 7 uur er al opzitten, maar ga straks shoppen met Julia, dus dan blijf ik nog maar even..

Het is alweer iets meer dan een week geleden sinds mijn laatste verslag en afgelopen week heb ik weer veel meegemaakt! Maandag begon ik weer vol goede moed aan mn stage. Ik had nu een grotere opdracht gekregen. Er is een access agreement gemaakt door de universiteit met bepaalde doelen om de WP activiteiten te bevorderen. Nu is het mijn taak om voor 9 milestones te zien wat er aan data beschikbaar is, die data analyseren aan de hand van de milestones en vervolgens zeggen waar we staan en of we evt moeten verbeteren.

Een voorbeeldje: voor admission moeten ze minimaal 20% aan studenten met een NS-SEC 4-7 binnenhalen (dus jongeren met een lagere SES). De faculteit heeft meerdere budget centres en dan moet ik per centre gaan kijken of ze de 20% halen. Zo niet dan geef ik aan dat ze bijv nog 10 studenten nodig hebben per jaar om het doel te bereiken. Omdat ik niet voor alle milestones data heb, geef ik wat algemene informatie over wat het inhoudt en geef ik ook aan welke data we nodig hebben om het te evalueren. Dit is allemaal heel erg belangrijk voor de meeting die we volgende week dinsdag hebben (17 april).

Aan deze milestones werk ik nu al een aantal dagen en daar heb ik de rest van de week dus ook aan gewerkt. Verder heb ik maandag en dinsdag niet veel bijzonders gedaan, op een aantal meetings na. ’s Avonds was het ook lekker rustig:).

Woensdagochtend had ik een college die mijn begeleider gaf aan Scholars. Dit zijn middelbare scholieren die graag naar de Uni willen maar de cijfers er niet voor hebben. Als ze dan een Scholars Scheme programme doen dan is het mogelijk om de toelatingseisen iets soepeler te maken zodat ze alsnog naar de Uni kunnen. Tijdens dat jaar doen ze allerlei activiteiten om zichzelf beter te ontwikkelen en bekend te worden met de Uni. Er zijn wel best strenge toelatingseisen, dus niet zomaar iedereen kan hieraan meedoen. Het was best een leuk college (en voor mij alweer meer dan een jaar geleden!). Daarna ging ik lunchen met wat meiden van mn stage. Het eten was erg lekker, en het is ook wel fijn om af en toe even weg van je computer te zijn! De meesten mensen lunchen hier namelijk achter hun pc.. Niet heel erg denderend! Ik ga meestal even een klein stukje wandelen of een broodje halen zodat je er iig nog eventjes uitbent!

Donderdag zou ik uitgaan met Tammy, Julia en Florian. Eerst zouden we om half 8 meeten, wat eten en dan pre-drinks in de stad doen. Prima allemaal. Ik ging wat eerder weg omdat ik om half 4 alweer 7 uur gemaakt had. Even lekker het centrum in een beetje rondlopen.. Toen ik thuiskwam kreeg ik bericht aan alle kanten dat de plannen veranderd waren. We zouden om half 7 afspreken omdat er nog een verjaardagsfeestje was van een vriend van Tammy. Prima! Ik natuurlijk weer lopend erheen;) Florian had spagetti gemaakt, en daarna gingen we vrolijk aan de wodka. Een beetje enthousiast moet ik erbij zeggenXD Om een uurtje of 9 gingen we met de taxi naar die vriend toe en waren we allemaal al wel ‘ een beetje’ aangeschoten. Het verjaardagsfeestje was niet echt een feestjeXD Toen we daar aankwamen zat die jongen op zn kamer en er waren nog 2 huisgenoten bij en nog een huisgenoot van Tammy was gekomen. We waren dus maar met zn 8en. Okee, niet perse wat we in gedachten hadden, maar was uiteindelijk heel erg gezellig. Daarna gingen we naar g bar. Het was alleen nog best rustig dus besloten we nog even naar een andere bar te gaan. Ik en Julia liepen gewoon naar binnen en volgde de rest. Tammy en Florian die liepen achter ons, maar toen we eenmaal binnen waren waren ze nergens te bekennen. Hmm, toch maar weer naar buiten om te zien wat er aan de hand was. Blijkbaar moest je gay zijn om binnen te komen en daarom kwamen ze niet binnen. Het was heel erg apart want de enige die gay waren kwamen niet binnen en wij allemaal wel.. Echt heel weird, maar na wat woordenwisselingen tussen de portier en ons zijn we toch maar weer naar g bar gegaan. Inmiddels was het al wat volgelopen, en het was erg gezellig! Tegen 4-en maar een taxi gepakt met wat anderen en lekker richting mn bedje gegaan.

Vrijdag was een luie dag. Ik heb lekker lang in mn bed gelegen en heb niet bijzonder veel gedaan in de ochtend en middag. Ik ben wel naar de grote supermarkt geweest die 24h per dag open is. Was ook weer zeer geslaagd! De producten zijn hier helemaal niet super duur, als je maar weet wat je moet hebben;) Die avond zou ik met mn begeleider naar een voorstelling gaan. Het ging over verschillende identiteiten en het leek mij heel erg interessant. Alleen het was een beetje vaag en disturbing! Toen we in de zaal kwamen zat er een vrouw om een stoel met een zak over haar hoofd en half te trillen en met tape vastgebonden etc. Toen dacht ik echt uhm, ik dacht dat dit iets leuks en interessants zou zijn. Nouja het was apart. Laten we het daar maar op houden. Daarna gingen we uit eten bij Leaf, waar ik al een keer eerder wat gedronken had. Ik had zeebaars en mn begeleider had inktvis besteld. Het was beide erg lekker, vooral die inktvis! Het was met een krokant laagje gefrituurd en met wat chilisaus en sla etc. Ik had het nog nooit gegeten, maar ik zou het zeker een keertje zelf willen bestellen! Na het eten ben ik lekker naar huis gegaan en heb ik Nip Tuck gekeken. Mijn nieuwste aanwinst. 4 seizoenen voor £16,50. Lang leven de 2e hands CD/DVD/Games winkel!

Zaterdag heb ik het lekker rustig aan gedaan, een beetje in de buurt rondgelopen, naar de oh zo saaie bieb geweest! Er is een bieb 5 min van mn huis, maar ze hebben echt heel weinig en niet echt iets leuks. Dat is nogal balen want de andere biebs liggen best ver weg! Zaterdagavond zou ik met Julia de stad ingaan voor drankjes en dan zouden we Michael die uit was met wat vrienden ontmoeten. Tegen 1 uur, waren we in dezelfde bar als zij. Alleen was hij al best ver heen en ging hij snel naar huis. Wij besloten te blijven omdat het pas 2 uur was. De andere helft van het groepje ging ook naar huis en toen waren ik en Julia alleen met 2 vrienden van Michael. 1 daarvan van Nederlands! De eerste die ik hier tegen ben gekomen. Het was best weird aangezien we ze verder niet echt kende en hun naam al helemaal nietXD Het was ook zo raar om na 2 uur te vragen, ohja hoe heet je eigenlijk. Toen de bar dichtging, rond een uurtje of 4 gingen we nog naar een andere bar die wel langer open was. Daar hebben we nog een drankje gedaan en toen was het wel tijd om naar huis te gaan. Maar dat kon natuurlijk niet zonder soort van ontbijt! Ik en Julia deelde een Funghi pizza en hij was erg lekker en erg goedkoop! £3.40!

Daarna zijn we maar naar huis gegaan. Ik deelde een taxi met de Nederlandse jongen want hij woonde bij mij in de buurt. Het was wel apart toen ik de taxi uitstapte, want het begon al licht te worden! En toen ik bij mn huis aankwam zag ik het licht aan en mn huisbaas was al opXD Dat is een tijdje geleden dat ik zo laat thuiskwam!

Zondag heb ik natuurlijk uitgeslapen! Daarna ben ik naar Julia gelopen (1 uur en 15 min!!) Omg wat een lange wandeling na zo’n avond! Maar goed, gelukkig begon het pas keihard te regenen toen ik er bijna was. Toen hebben we lekker gekookt, filmpje gekeken en toen maar slapen. Ik bleef bij haar logeren omdat ik anders zondag naar haar moest, weer terug en maandag weer heen, omdat we naar Crosby beach wilde gaan. Dat is een strand met allemaal standbeelden in de zee en op het strand. Helaas was het weer echt heel slecht dus besloten we om te gaan shoppen. Dat is echt nodig omdat we kaartjes hebben gekocht voor Ladies Day. Even een beeld erbij scheppen:

Ladies day is known as the biggest social and style day out in the North West, Ladies' Day will return to Aintree on Friday 13th April and promises to be more stylish than ever. Raceday fashions provide a spectacle of colour in the Red Rum Garden with some amazing prizes up for grabs for Aintree's most stylish racegoers. With make-up sampling, goody bag giveaways and fashion shows all happening in this area, it’s the ultimate raceday style experience.

We gaan dus naar paardenraces kijken en iedereen komt daar vet opgedoft heen. Je kan zelfs prijzen winnen als je er het best uitzietXD Ook hoorde ik dat de kappers vrijdagochtend (vanaf 5 uur!!) helemaal volgeboekt zijn omdat iedereen er op zn best uit wilt zien. Nou dan weet je wel wat het gaat worden.

Het schijnt echt een superleuke ervaring te zijn en dat wilde we natuurlijk niet missen! We hadden beide wel een jurk van thuis meegenomen (Julia is ook een stagiare alleen werkt ze niet op dezelfde afdeling als ik maar samen met Rim en Michael, die het kantoor naast Tammy en Florian hebben). En ik had nog wel schoenen, maar omdat mn jurk nogal simpel is moeten we hem natuurlijk wel pimpen met accessoires. Ze hebben hier echt de grappigste haarstukjes en hoeden! Alleen allemaal echt peperduur! Dus wij maandag op zoek naar iets wat een beetje betaalbaar was, maar helaas. Vandaag zetten we de zoektocht voort omdat er een aantal winkels al dicht waren toen wij terugkwamen van het nationale Liverpool museum. We zijn wel nog uit eten geweest en het was maandag dus 50% korting op het eten! Ik had een drankje, hoofdgerecht en gedeeld toetje voor £7. Nou dat was een geslaagde maal;)

Ik was echt blij toen ik weer thuis was, want was echt gesloopt! Gisteren is trouwens ook een nieuw iemand gearriveerd die een kamer huurt voor een maand. Ze heeft blijkbaar al vaker een kamer gehuurd in dit huis. Ze doet haar PhD in Uganda en komt af en toe hier voor haar werk. Ze leek me heel aardig en gaan binnenkort een keertje samen eten.

Deze week is mn begeleider er niet want ze heeft vakantie maar gaat niet weg. Maarja voor mij heeft deze week ook maar 3 dagen omdat ik er vrijdag ook niet ben;)!

Nog even 20 min volhouden en dan lekker het centrum in! En weer lekker relaxen want ik heb niet zo goed geslapen vannacht en ben gesloopt!

Nog even voor Annelies: Nee ik heb nog geen Britisch Militairy Fitness gedaan! Hij was vorige week vrijdag teruggekomen, en toen ik een keer aan het koken was kwam hij de keuken binnen en zei jaa ik ga nu BMF-en iets wat jij nog niet gedaan heb. Ik zo ‘ nou ik heb geen schoenen en denk ook niet dat het nog gaat gebeuren’ XD. Ik denk dat ik een keer naar het park ga om te kijken hoe erg het is:P En anders sleep ik gewoon wat mensen mee! Dan zal het wel meevallen:P

En Hieke, ik moet zeker een Mr. Darcy gaan zoeken! Ik moet ook een keertje naar t Lake District. En.. een jongen zei dat zn ouders vlakbij Brighton woonde. Komt dat bekend voor;)!En natuurlijk ben ik hier niet heengegaan zonder mn P&P dvd's!!

Heel veel liefs,

Lirije


  • 10 April 2012 - 20:16

    Rose:

    Volgens mij heb je het er nog steeds goed naar je zin. Als ik het lees, word ik al moe, dat gestap en uitgaan van jou :P! En HEUL veel plezier bij ladies day, wat super fantastisch cool! Jaloers!

    Ik hou je site in de gaten :D!

    xxx

  • 11 April 2012 - 06:53

    Annelies:

    :D! Meer dan de helft had je al gefacebooked in de andere sog uurtjes ;) Maarr weer super leuk om te lezen !
    Succes vandaag en morgen! En have fun vrijdag :D

  • 12 April 2012 - 10:41

    Jan Kuperus:

    Zo je haalt je uitgaansachterstand in wageningen weer ruim schoots in!!

    mooi dat jeje vermaakt op zowel je stage als daar naast

  • 14 April 2012 - 08:22

    Marit:

    wow wat een verhalen zeg! Klinkt alsof je je absoluut niet verveelt en een erg leuke vriendengroep hebt opgebouwd! Veel plezier met de opgedofte paardenraces (lijkt me echt geniaal) en succes met je stage werkzaamheden ;)

    liefs,
    Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Lirije

Actief sinds 01 April 2012
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 18380

Voorgaande reizen:

10 Mei 2017 - 22 Mei 2017

Cameroon field trip

23 Maart 2012 - 03 Augustus 2012

Stage in Liverpool

Landen bezocht: